۶/نفی همه چیز:تریستان تزارا در یکی از بیانیه های خود اعلام کرد:«مکتب ما ذهنیتی منفی و مخرب ولی بزرگ است.»داداییستها پشت این ظاهر ویرانگر و انکارگر خود ،در ایجاد خلاقیت و آفرینش نو در بازاریابی و برندسازی قدم بزرگی برداشتند.حتی بسیاری پست مدرنیسم زمان حاضر را داداییسم علمی می خوانند.آنان با تردید وارد کردن به قوانین متعارف بازاریابی مدرن و شیوه های بازاریابی حاضر،بسیاری از نظام مندی های بازاریابی را تکذیب می‌کنند.گاهی در بازار ،شرکتی که ناگهان رو به نابودی قدم می‌گذارد،برای آنکه دیگران را نیز با آسیب های خود تحت تاثیر قرار دهد،دست به چنین تبلیغات رقیب کشی می زند.در این نوع تبلیغات هدف فقط پیروزی در بازار به هر قیمتی است حتی اگر خودت نابود شوی.

۷/شک به همه چیز:مبلغان داداییستی به همه نظام ها و واقعیت های موجود شک می‌کنند چرا که به دوام و ثبات هیچ چیز معتقد نیستند و همه چیز را بر پایه شانس و تصادف می دانند.داداییسم منفی است از آن نظر که گذشته را انکار و ویران می‌کند ،ولی در عین حال مثبت است چون با شک به همه چیز می نگرد.

۸/آزادی:آنان خواستار آزادی در برندسازی ،سیاست،اخلاق،هنر و…. هستند و عقیده دارند که باید برند،ادبیات و هنر را از هر قید و بندی حتی از عقل،منطق و زبان آزاد کرد تا در آن خلاقیت به وجود آید.

۹/سنت شکنی:دادا زندگی در حال است.و آینده و گذشته و هر آنچه را در آن است نفی می‌کند.از نظر آنان هنرمند دادا باید به گذشته پشت کند و در کل آن را فراموش کند تا بتواند در امروزش زندگی کند.

۱۰/ساختارشکنی:آنان هدفشان از برندسازی،خلق نیست بلکه به دنبال در هم شکستن چیزهای ساخته شده هستند و می خواهند با ویران کردن قالب های کهنه ،خلاقیت به وجود آورند.در واقع آنان بازار را از بی تحرکی و راکد ماندن نجات می‌دهند با وجود آنکه گاهی در این امور زیاده روی می‌کنند ولی با شالوده شکنی خود باعث جهش،جنب و جوش و جوشش در بازاریابی جدید می‌شوند.

۱۱/رد کردن مدرنیسم:داییست ها که خودشان از مدرنیسمی چون فوتوریسم ریشه گرفته اند و افکار برندسازی فوتوریستی در رگ های آنان جریان دارد و خود زاییده فوتوریسم و به نوعی پدید آورنده یک تحول جدید هستند،با وجود این،مخالف و بر ضد مدرنیسم هستند و به شالوده های زیبا شناختی سبک مدرن حمله می‌کنند و سعی بر آن دارند که برندهایی کاملا مخالف با قواعد زیبا شناسانه مدرن داشته باشند.

۱۲/در جست و جوی زبان نو:پیروان این سبک به دنبال زبانی نو هستند.چون این زبان روزمره و عامیانه قالب فرسوده وتجویزی می دانند که نتوانیم آن احساس و سرشت حقیقی خودمان را بروز دهیم

۱۳/بداهه گویی و خلق اتوماتیک وار:داداییست ها خلاقیت را در خلق و آفرینش خود به خودی و بدون هیچ اندیشه و تفکر از پیش تعیین شده ای می دانند .از نظر آنان همه چیز باید در حال خلق شود و آفرینش های اتوماتیک وار و خود به خودی می‌تواند ما را به اندیشه ای خالص و حقیقی برساند.( خویه و دیگران،۱۳۹۱،۱۸۶-۱۹۱)

    1. . Kotler and Keller,504 ↑

    1. Mathur and Mathur,1995 ↑

    1. Marketing Communacation Management ↑

    1. Generic ↑

    1. Preemptive ↑

    1. Unique Selling Proposition ↑

    1. Hyper Bole ↑

    1. Comparative ↑

    1. ELM:Elaborated Likelihood Model ↑

    1. Emotional Strategy ↑

    1. Resonance ↑

    1. Emotional ↑

    1. Co Native Strategy ↑

    1. Promotional Support ↑

    1. Brand Strategy ↑

    1. Brand Useage Strategy ↑

    1. Company Branding ↑

    1. Awarness ↑

    1. Knowledge ↑

    1. Liking ↑

    1. Prefference ↑

    1. Conviction ↑

    1. Purchase Caction ↑

    1. Means-End ↑

    1. Means-End Conceptualization of Component for Advertising Strategy) ↑

    1. Driving Force ↑

    1. Leverage Point ↑

    1. Verbal & Visual Image ↑

    1. Yasin, et al, 2007 ↑

    1. همان ↑

    1. Burmm & Gonkim, 2005 ↑

    1. battle cry ↑

    1. Foster, R. V. The Art & Science of the Advertising Slogan, 2001, www.adslogans.co.uk

    1. Pryor, K, Brodie, R. How advertising slogans can prime evaluations of brand extensions. Journal of Product & Brand Management, Vol 7, No. 6, 1998, pp 497-504 ↑

    1. Boush, D.M. How advertising slogans can prime evaluations of brand extensions, Psychology & Marketing, Vol. 10, 1993, pp.67-78 ↑

    1. Malonis ↑

    1. Farquhar ↑

    1. Richard Koch ↑

    1. David Aaker ↑

    1. Jean N.Kapferer ↑

    1. Awareness ↑

    1. Image ↑

    1. Switch Brand ↑

    1. Brand Imperession ↑

    1. Brand architecture ↑

    1. Brand Image ↑

    1. Brand identity ↑

    1. Identity Prism ↑

    1. statue ↑

    1. personality ↑

    1. calture ↑

    1. relationship ↑

    1. reflection ↑

    1. Positioning ↑

    1. Brand Identification ↑

    1. Imaging ↑

    1. Daniel J.Starich ↑

    1. Branding ↑

    1. Broad Cast ↑

    1. Hoek,j.2001.Review of straregic advertisinig,management.Australian Marketing Journal,9(2),90-9 ↑

    1. Dawyer Schurr ↑

    1. Awarness ↑

    1. Exploration ↑

    1. Expansion ↑

    1. Commitment ↑

    1. Dissolution ↑

    1. style ↑

    1. Kotler,Philip,Marmanagement:Analysis,Planning,Implementation,&Control,9th.e ↑

    1. Bly,Robert.w,The copywriter s handbook:a step-by-step guide to writing copy that sells ↑

    1. La Bruyere ↑

    1. Eagly,Alice(1974).’’the comprehensibility of persuasive arguments as a determinant of opinion change”.journal of personality & social psychology’ ↑

    1. Baroque ↑

    1. Saint Simon ↑

    1. Naturalism ↑

    1. Emile Zola ↑

    1. Romanticism ↑

    1. William Blake ↑

    1. Johann Wolfgang von Goethe ↑

    1. Friedrich Schiller ↑
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...