کد اظهار نظر:عدم آشنایی به مقررات(۱) نامناسب بودن پیاده روها و گذرگاههای عرضی(۲) بی قیدی و عجله (۳) عدم رعایت مقررات از طرف رانندگان (۴) سایر موارد (۵)
جنس: مرد (۱) زن (۲)
سن: زیر ۱۸ سال (۱) ۱۸-۳۹ (۲) ۳۹-۵۹ (۳) ۶۰ به بالا (۴)
شغل: محصل (۱) خانه دار (۲) کارمند (۳) آزاد (۴)
میزان تحصیلات: بیسواد (۱) تا دیپلم (۲) دیپلم به بالا (۳)
وضعیت جسمی: سالم (۱) ضعیف (۲) معلول (۳)
جدول ۳-۶- نتایج نظرخواهی راجع به میزان اهمیت عوامل مؤثر در جلوگیری از پیاده روی(بر حسب تعداد پاسخ دهندگان در نمونه)

شرایط نامناسب جوی
کمبود امنیت
آلودگی هوا و صدا
کمبود ایمنی
فیزیکی پیاده رو مشکلات
درجه اهمیت

۲۱۰
۲۲۴
۲۸۲
۱۹۰
۱۹۷
۳۱۹
۴۲۵
۱۸۸
۱۰۲
۲۸۱
۲۸۳
۱۵۳
۲۵۰
۳۱۱
۱۶۳
زیاد
متوسط
کم

آنچه مسلم است شرایز نا مناسب جوی و آلودگی هوا از مهم ترین عوامل بازدارنده پیاده روی طبق جدول فوق میباشند که میتوانند در تصمیم سازی مسئولین نقش مهمی ایفا نمایند
به موازات مطالعه رفتاری عابرین پیاده، یک مطالعه نظرخواهی از مسئولین شهری در ارتباط با مسائل پیاده روی ترتیب داده شد. هدف از این مطالعه در درجه اول آشنایی با دیدگاه های مسئولیت ذیربط و بهره گیری از نقطه نظرات ایشان در ارتباط با مسائل پیاده روی و در مرحله بعد مقایسه دیدگاه های عابرین و مسئولین بوده است.
در این راستا پرسشنامه تهیه گردید که نمونه آن در پیوست شماره ۱ مشاهده میشود. این پرسشنامه برای مسئولین سازمانهای تابعه شهرداری تهران و مراکز تعدادی از استانها کشور ارسال شده که مجموعاً تعداد ۳۳ پاسخ دریافت شده است. کلیه این پاسخها مورد تجزیه و تحلیل و طبقه بندی قرار گرفته و نتایج آن بصورت جدول “علل و عوامل کم توجهی مسئولین به برنامه ریزی و مدیریت سیستم پیاده روی” ارائه شده است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

در پاسخ به سؤال “آیا از نظر سازمانی به مدیریت سیستم پیاده روی به اندازه کافی بها داده میشود”. مطابق جدول ۱۵ اکثریت مسئولین جواب منفی داده اند که این مبین آن است که بیشتر مسئولین به کم توجهی نسبت به مدیریت سیستم پیاده روی واقفند و نتایج نظرخواهی از مسئولین در خصوص آشنایی با مسائل پیاده‌روی در جدول ۱۶ ارائه شده و این نتایج بیانگر این است که اکثریت مسئولین عدم آشنایی با مسائل پیاده روی و اهمیت آنرا بعنوان مهمترین علت ذکر کرده اند.
همچنین از جدول ۱۷ در ارتباط با تخصیص بودجه و نیروی انسانی میان سیستم های سواره و پیاده چنین بر می آید که اکثریت نسبت بودجه پیاده به سواره را کوچکتر از یک به ده ذکر کرده اند. در جدول ۱۸ نتایج نظرخواهی از مسئولین راجع به “راه حلهای بهبود وضعیت معابر پیاده و تشویق مردم به پیاده روی” نشان داده شده است. اکثریت پاسخ دهندگان بهسازی فیزیکی معابر پیاده (از جمله اصلاح هندسی، احداث زیرگذر، شیب بندی، سرپوشیده کردن جویها و روسازی مناسب) را از مؤثرتریم راه حل ها دانسته اند.
جدول ۳-۷- نظرخواهی از مسئولین در پاسخ سوال” آیا از نظر سازمانی به مدیریت سیستم پیاده روی به اندازه کافی بها داده می شود؟”(بر حسب تعداد و درصد پاسخ دهندگان در نمونه)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...