تحقیقات انجام شده در رابطه با بررسی تأثیر یادگیری … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
- شرکت پایانههای نفتی ایران
- شرکت ملی حفاری ایران
- شرکت نفت و گاز اروندان
- شرکت نفت و گاز پارس
- شرکت نفت فلات قاره ایران
- شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی
- شرکت نفت و گاز شرق
- شرکت نفت و گاز غرب
- شرکت نفت مناطق مرکزی ایران
- شرکت پیرا حفاری ایران
- شرکت نفت و گاز آغاجاری
- شرکت نفت و گاز گچساران
- شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان
- شرکت نفت و گاز مارون
- شرکت نفت و گاز کارون
- شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب
- شرکت مهندسی توسعه نفت
نمونهگیری به روش خوشهای دومرحلهای از میان پروژههای انجامگرفته در این شرکتها، صورت خواهد گرفت.
شیوه تجزیه و تحلیل دادهها
تحقیق پیش رو از لحاظ هدف کاربردی و از حیث روش، توصیفی و از نوع پیمایشی خواهد بود. در این پژوهش دادهها پس از جمع آوری در سه سطح پردازش میشوند که عبارتاند از تحلیل تک متغیره، تحلیل دو متغیره و تحلیل چند متغیره. در مرحله اول روابط بین متغیرها مد نظر نبوده و هر یک از متغیرها به طور مجزا بررسی خواهند شد و با کمک شاخصهای مرکزی و پراکندگی تصویری کلی از جامعه به دست خواهد آمد. در مرحله بعد فرضیات تحقیق به شیوه مدلسازی معادلات ساختاری[۲۴] مورد بررسی قرار خواهند گرفت؛ و تأثیر متغیرهای مستقل بر متغیرهای وابسته نمایش داده میشود و نهایتاً در مرحله سوم، با محاسبه برازش مدل، میزان سازگاری مدل با دادههای موجود تعیین خواهد شد. جهت پردازش دادهها از نرمافزارهای لیزرل[۲۵] و SPSS استفاده خواهد شد.
متغیرهای تحقیق و تعریف مفهومی آنها
تحقیق حاضر دارای ۶ متغیر است که ذیلاً تشریح میگردند:
یادگیری نحوه مدیریت شراکتهای راهبردی
عبارت است از یادگیری چگونگی مدیریت فرایند شکلگیری و حفظ روابط استراتژیک در گذر زمان، ۴ دسته از عواملی که در ایجاد این توانایی موثرند عبارتاند از: (۱) عوامل انسانی (۲) عوامل سختافزاری (۳) عوامل آموزشی (۴) عوامل خارجی
یادگیری نحوه همکاری باهر یک از همپیمانان استراتژیک
عبارت است از یادگیری چگونگی تطبیق ساختارها و رویههای همکاری دوجانبه باهر یک همپیمانان استراتژیک، این یادگیری شامل شناخت روند تصمیمگیری و ساختار سازمانی هر یک از شرکا و مواردی همچون آشنایی بافرهنگ، زبان و نقاط ضعف و قوت و شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آنها نیز میگردد..
کسب دانش از هم پیمانان استراتژیک
به دانشی اشاره دارد که تیم پروژه از سوی شرکای استراتژیک خود در برقراری روابط با آنها تحصیل میکند.
دانش کسبشده از طریق روابط استراتژیک در سه گروه دانش در زمینه محصولات، فناوریها و بازارها طبقهبندی میشود.
نوآوری در اجرای پروژه
نوآوری فرایند گردآوری هر نوع ایده جدید و مفید برای حل مسئله، پذیرش و اجرای آن در حین اجرای پروژه است. نوآوری در دو گروه (۱) فنی (۲) اجرایی قرار میگیرد.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
عملکرد پروژهها
جهت سنجش عملکرد پروژهها عوامل زیر بررسی خواهند شد:
- پیشرفت بر اساس بودجه تعیینشده
- میزان مطابقت اجرا با برنامه زمانبندی
- استانداردهای کیفی
شیوه انتقال دانش درون سازمان
دانش درون سازمان به دو شیوه صریح و ضمنی انتقال مییابد. دانش صریح یا آشکار دانشی است که به آسانی قابل انتقال است و میتوان آن را به کمک یک سری از نشانهها مثل حروف، اعداد و … و کدگذاری کرد؛ در مقابل، دانش ضمنی دانشی است ذهنی و شخصی که از طریق تسهیم تجربیات با مشاهده و تقلید اکتساب میشود.
ساختار تحقیق
این تحقیق در پنج فصل ارائه خواهد شد: فصل اول، شامل کلیات تحقیق، فصل دوم، پیشینه نظری و پژوهشی مرتبط با موضوع تحقیق، فصل سوم، روششناسی تحقیق، فصل چهارم شامل تجزیه و تحلیلهای آماری دادههای جمع آوری شده و در نهایت، فصل پنجم، در برگیرنده نتیجهگیری، ارائه یافتهها و بحث در یافتهها است.
ادبیات تحقیق
مقدمه
در فصل پیش هدف از این تحقیق بررسی نقش دانش کسبشده، حاصل از استقرار روابط بین سازمانی، بر نوآوری و بهبود عملکرد پروژهها در سازمانهای پروژه محور عنوان گردید. در این فصل به جستجوی جایگاه این موضوع در متون مدیریت و مقایسه دیدگاههای مختلف صاحبنظران در این حوزه پرداخته خواهد شد. در این فصل به منظور یافتن خاستگاه این موضوع و حمایت از مدل و فرضیات تحقیق به بررسی اجمالی مطالعات مشابه پیشین خواهیم پرداخت. ساختار فصل پیش رو شامل دو بخش است بخش اول به مرور مبانی نظری و تعیین چهارچوب تئوریک تحقیق میپردازد و به عنوان شالودهای برای فرضیات تحقیق به شمار میرود، بخش بعد حاوی پیشینه تجربی بوده و به مرور مطالعات تجربی انجامشده در راستای موضوع تحقیق میپردازد و نقاط ضعف و قوت آنها را بر میشمرد.
مبانی نظری تحقیق
چارچوب نظری به مجموعهای از گزارهها اطلاق میشود که به لحاظ نظری قادر به تبیین یا طبقهبندی متغیر وابسته یا اصلی تحقیق هستند. این گزارهها ممکن است از یک نظریه خاص گرفتهشده باشند یا تلفیقی از نظریات مختلف باشند که همگرایی آنها به لحاظ نظری توسط محقق ثابت شده باشد.
روابط بین سازمانی و کسب دانش
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1401-04-14] [ 12:41:00 ق.ظ ]
|