فایل های دانشگاهی -تحقیق – پروژه – خدمت – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
عالمیان در سال ۱۳۸۹ در تحقیق خود با عنوان طراحی مدل کسب و کار برای خرده فروشی (مطالعه موردی شرکت نما بازار پارسی) به ارائه یک مدل کسب و کار الکترونیکی نوآورانه برای خرده فروشی، بر مبنای هستی شناسی جامع استروالدر میپردازد. در این پژوهش به شناسایی ۹ حوزه از این آنتولوژی پرداخته شده و برای شناسایی اجزای مدل کسب و کار الکترونیکی خرده فروشی از روش مصاحبه با خبرگان بهره گرفته شده است. بر اساس نتایج حاصل، منابع و شایستگیها بالاترین اولویت و پیکربندی ارزش دومین اولویت را در بین اجزا مدل کسب و کار الکترونیکی خرده فروشی کسب نمودند.
ذنوبی در سال ۱۳۹۰ در تحقیق خود با عنوان طراحی مدل کسب و کار کلینیک مجازی سلامت و روان به بررسی مدل کسب و کار کلینیک سلامت و روان و اشاره به کاربردهای متنوع فناوری اطلاعات و ارتباطات به ویژه اینترنت در آن و با توجه به مدل کسب و کار مرجع استروالدر، به طراحی مدل کسب و کار در بخش بهداشت و سلامت، متناسب با نیازهای امروزی مردم اشاره نموده و یک چارچوب مفهومی برای این کسب و کار ارائه میکند.
ایروانی در سال ۱۳۹۰ در تحقیق خود با عنوان تهیه مدل کسب و کار و ارائه طرح کسب و کار فراوری سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی در ایران با بهره گیری از چهارچوب مدل مفهومی مدل کسب و کار استروالدر و چهار عنصر اصلی آن به عنوان مدل مبنا و اساس طراحی مدل کسب و کار فرآوری سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی در ایران مدل زیر ارائه نموده است:
سود هزینه درآمد
قابلیتها و شایستگیها
فرایندها
داراییها
شبکه شرکا
منابع
اعتماد
ارتباط
کانال
اطلاعات
بازار هدف
مشتری هدف
فرهنگ
اعتبار
احساس
مدل توزیع
خدمت
مناطق توسعه یافته
بخش بازار
عادت مشتری
نوع محصول تمایز برند نوآوری
شکل ۲‑۲: مدل کسب و کار (ایروانی،۱۳۹۰)
هاشمی بصرا در سال ۱۳۹۰ در تحقیق خود با عنوان طراحی مدل کسب و کار آموزش الکترونیکی پرستاری به منظور آموزش مداوم و ضمن خدمت پرستاران و ارتقا سطح علمی پرستاری با بهره گرفتن از تکنولوژی روز دنیا و صرفه جویی در وقت و هزینه برای پرستاران شاغل به طراحی مدل کسب و کار تحقیق خود میپردازد. در نهایت به شناسایی ۱۰ مقولهی اصلی در زمینهی کسب و کار آموزش الکترونیکی پرستاری که به ترتیب اولویت عبارتند از: مشتری هدف، قابلیت و توانایی، روابط با مشتری، ساختار درآمد، ساختار هزینه، فعالیتها و فرایندها، محصول/خدمت، کانال توزیع، همکاری و شرکا و قیمت گذاری، میپردازد. رنجبر در سال ۱۳۹۰ در مقالهای با عنوان الگوهای طراحی مدل کسب و کار با شناسایی روشهای طراحی مدل کسب و کار در بنگاهها و کسب و کارها، آن ها را در راستای پیاده سازی طرحها و ایده های جدید جهت ورود به بازار کسب و کار یا حفظ و ارتقا موقعیت آنان در بازارهای داخلی و جهانی هدایت میکند.
آفوا در سال ۱۳۸۶ درتحقیق خود با عنوان مدلهای کسب و کار- رویکرد مدیریت استراتژیک آلن آفوا به بررسی نحوه طراحی و تعیین اجزای مدل کسب و کار میپردازد. در این کتاب تلاش شده تا با گردآوری نتایج تحقیقات مختلف در زمینهی مدیریت استراتژیک، یک چارچوب جامع برای تشریح، فرموله کردن و اجرای یک مدل کسب و کار سودآور ترسیم شود. از دیدگاه آلن آفوا اجزای یک مدل کسب و کار عبارتند از:
فعالیت ها
شکل ۲‑۳: اجزای یک مدل کسب و کار از دیدگاه آلن آفوا
آلن آفوا در بخش پایانی تحقیق چارچوبی برای تحلیل منابع سودآوری و مزایای رقابتی، در یک مدل کسب و کار ارائه داده است که این چارچوب به صورت زیر جمع بندی گردیده است:
۳٫ عوامل رقابتی و نیروهای محیط کلان
۴٫ عوامل حیاتی صنعت
۲٫ فعالیتهای مرتبط
۶٫ تغییر و ثبات
- موقعیت رقابتی
۵٫ قابلیت ها ومنابع
۷٫ هزینه انجام فعالیتها
شکل ۲‑۴: چارچوبی برای تحلیل منابع سودآوری و مزایای رقابتی، در یک مدل کسب و کار
در تحقیقی از احسانی و شمسیپور(۱۳۸۳) با عنوان بررسی نظرهای مشتریان سالنهای بدنسازی بانوان شهر اصفهان نتایج تحقیق نشان داد که هدف بیشتر بانوان از شرکت در کلاسهای باشگاه، حفظ تندرستی (۸/۶۵ درصد)، تناسب اندام (۸/۶۰ درصد)، کاهش وزن (۵/۴۲ درصد) بوده است. آن ها بیان نمودند وجود مربیان متخصص و متعهد و مکان قرارگیری سالن و در نظر گرفتن انواع تخفیف در هنگام پرداخت شهریه در میزان جذب مشتری از اهمیت زیادی برخوردار است و مشتریان به چگونگی و کیفیت ارائه خدمات اهمیت بیشتری میدهند و از نظر آنان کیفیت و کمیت امکانات و استفاده از انواع روشهای تبلیغاتی اهمیت کمتری در جذب مشتری دارد. از دیگر نتایج به دست آمده آشنایی کم مدیران و مربیان باشگاهها با اهداف، انگیزه ها و تمایلات مشتری است و بیشتر مدیران و مربیان از نظر سابقه ورزشی و تحصیلات دانشگاهی در زمینه مدیریت و مربیگری باشگاهها در سطح پایینی قرار دارند که بیان کننده ضرورت برگزاری کلاسهای آموزشی مدیریت به ویژه مدیرت باشگاههای ورزشی در دوره های تخصصی و آموزشی برای مربیان است.
رضوی در سال ۱۳۸۹ در تحقیقی خود با عنوان ارزیابی نگرش کارآفرینانه ی مدیران باشگاههای ورزشی بانوان تهران به شناسایی و ارزیابی نگرش کارآفرینانه مدیران و اولویت بندی ویژگیهای کارآفرینانه آن ها میپردازد. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که مدیران باشگاههای ورزشی بانوان شهر تهران دارای نگرش کارآفرینانه هستند و بر اساس اولویت بندی بین ویژگیهای کارآفرینانه، کانون کنترل درونی بالاترین رتبه و چالش طلبی کمترین رتبه را دارا بود. همچنین تفاوت معنی داری بین نگرش کارآفرینانه مدیران باشگاههای ورزشی دولتی و مدیران باشگاههای ورزشی خصوصی ملاحظه نگردید.
آزموده در سال ۱۳۸۹ در تحقیق خود با عنوان تأثیر مهارتهای ارتباطی مدیران کسب و کارها در افزایش رضایت مشتریان (مطالعه موردی: باشگاههای ورزشی خصوصی شمال و غرب تهران) به بررسی تأثیر مهارتهای ارتباطی مدیران کسب و کارها در افزایش رضایت مشتریان میپردازد و یافته های پژوهش نشان داد که بین مهارتهای ارتباطی مدیران و افزایش رضایت مشتریان رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد و به ترتیب متغیرهای شنود مؤثر، طرز پوشش، گشاده رویی، مهارت کلامی، احترام و بازخورد بیشترین وزن را به خود اختصاص دادند.
پناهی و اصفهانی در تحقیقی با عنوان منابع قدرت و تفسیر ایدئولوژیک قواعد ورزش بانوان در سال ۱۳۹۱ ورزش را به عنوان یک پدیده اجتماعی در سطح کلان تابع ساختارها و روندهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه عنوان نمودند. در سطح میانی نیز بیان نمودند که روابط قدرت و ایدئولوژی سازمانی در ورزش بانوان تأثیر گذار است و از طرفی این دو سطح کلان و میانی با هم ارتباط متقابل دارند.
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1401-09-26] [ 10:11:00 ق.ظ ]
|