دانلود پایان نامه های آماده | تحقیقات خارج: – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
تحقیقات داخل:
سیف نراقی و نادری (۱۳۸۰)، در بین عواملی که در پرورش شخصیت سالم در نوجوانان مؤثر اند ، تاثیرات متقابل نوجوان و والدین و نحوه برخورد والدین و نوجوان را از مهمترین و بنیادی ترین می دانند و در این زمینه توانمند ساختن خانواده به ویژه مادران را در پیشگیری و یا درمان مشکلات رفتاری به عنوان نقشی سازنده و اساسی بر می شمارند.
صدیقه زرشکن زمانپور (۱۳۸۰)، که در بررسی رابطه رضایت زناشویی مادر با سازگاری اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه پنجم شهر تهران به این نتیجه رسید که بین رضایت زناشویی مادر و سازگاری اجتماعی کودک رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد و نیز بین رضایت زناشویی مادر و پیشرفت تحصیلی و نمره ادبیات فرزند رابطه مثبت و معناداری وجود دارد، همچنین رابطه مثبت و معنی داری بین سازگاری اجتماعی کودک و پیشرفت تحصیلی او وجود دارد. یافته های فرعی پژوهش نشان داد بین سازگاری اجتماعی کودک و نمره ادبیات ریاضی کودک نیز رابطه مثبت و معناداری وجود دارد ولی بین متغیر رضایت زناشویی مادر و نمرات ریاضی کودک رابطه معناداری مشاهده نگردید.
سید رامین قاسمی کزمه (۱۳۸۸)، که در بررسی بررسی ارتباط بین آزاردیدگی در خانواده و مشکلات رفتاری در دانشآموزان دبیرستانی شهر کرمانشاه به این نتیجه رسید که بین آزاردیدگی دانش آموزان در خانواده و مشکلات رفتاری آنان رابطه معناداری وجود دارد.
خداپناهی (۱۳۷۲)، در پژوهشی نشان داد عامل تهییج طلبی در تحکیم روابط زناشویی و سازگاری در ازدواج نقش مهمی دارد.
ترخان (۱۳۸۵)، در برسی خود در مورد تاثیر پرخاشگری والدین بر سلامت روانی فرزندان نشان داد که کاهش رفتارهای پرخاشگرانه والدین موجب بهبود علائم افسردگی و کارکرد اجتماعی فرزندان گردیده است.
یاسینیان (۱۳۸۷)، در تحقیقی با عنوان ،بررسی رابطه تعارضات والدین و مشکلات رفتاری پسران ده تا دوازده ساله شهرستان دماوند که ۶۰۰ نفر از دانش آموزان پسر دبستانی را مورد بررسی قرار داد . نتایج نشان میدهد بین متغیر های افسردگی ، پرخاشگری ، مسئولیت پذیری ، گوشه گیری ، زورگویی ، دروغ گویی و ضعف درسی با تعارضات والدین رابطه معنادار وجود دارد .
نیلچیان و ثنایی ذاکر (۱۳۷۸) ، در پژوهشی با عنوان رضایت زناشویی با پیشرفت تحصیلی نشان داد که رابطه معنادار و مثبت بین آن ها وجود دارد .
افشاری ، محمود نیا و نوابی نژاد (۱۳۸۱)، در تحقیقی با عنوان بررسی رابطه رضایت زناشویی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه پنجم شهر تهران نشان دادند رابطه مثبت و معناداری وجود دارد .
قاسمی(۱۳۸۸)، در پژوهشی با عنوان بررسی رابطه بین میزان رضایت زناشویی والدین و میزان اضطراب فرزندان نوجوان نشان دادند با افزایش تعارض زناشویی عزت نفس دانش آموزان کاهش یافته و موجب افزایش اضطراب در آن ها می شود.
تحقیقات خارج:
کابلینسکی ، کاوالانکا و رندولف (۲۰۰۶)، در پژوهشی که در ارتباط با نقش والدین در مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان انجام دادند ، نشان داد که نقش والدین ، سبک زندگی ، تعارضات خانوادگی و افسردگی مادر در پیشبینی مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان مؤثر است ، در مادرانی که از تجارب بهتری در پرورش کودکان و نوجوانان خود بهره مند بودند و افسردگی کمتری داشته و سعی در رفع تعارضات خانوادگی داشتند ، مشکلات رفتاری کمتری مشاهده شده است .
رزیتا نیلچیان (۱۳۷۸)، که دربررسی همبستگی پیشرفت تحصیلی فرزندان دختر پایه دوم راهنمایی با میزانرضایت زناشویی مادران به این نتیجه رسید که : بین پیشرفت تحصیلی فرزندان دختر با رضایت زناشویی مادران آن ها همبستگی وجود دارد به عبارت دیگر، با افزایش میزان رضایت زناشویی مادران، پیشرفت تحصیلی فرزندان آن ها نیز افزایش مییابد.
پترسون و همکاران (۲۰۰۷)، در نوجوانان نیوزیلند نشان داد که مشکلات رفتاری نوجوانان به طور معنا داری با تعداد افراد خانواده تحصیلات مادران و موقعیت فرهنگی آنان مرتبط است.
پترسون (۱۹۸۲)، در تحقیقی نشان داد ، تداوم پرخاشگری در کودکان ناشی از تعامل های نا مناسب والدین با یکدیگر است .
دیویس و کامینگ (۱۹۹۴)، در پژوهشی نشان داد که بین آشفتگی نوجوانان با از هم پاشیدگی خانواده دابطه معنا داری وجود دارد .
ماتسون (۱۹۷۴) در پژوهشی نشان داد با افزایش تعارضات زناشویی عزت نفس کودکان کاهش پیدا میکند.
سترمن و میشل (۱۹۹۵)، در پژوهشی با عنوان بررسی رابطه سازگاری زناشویی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پرداخت که نتایج نشان داد بین سازگاری زناشویی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد .
فلاهرتی و مسترز(۲۰۰۰)، در پژوهشی نشان دادند ادراک نوجوانان از تعارضهای والدین خود رابطه مثبت با افزایش اضطراب ، افسردگی و واکنش های روان تنی آن ها دارد .
-
- – ۱- trenholm&jansen ↑
-
- – ۲- albert ellis ↑
-
- ۱- wagen seller ↑
-
- ۲- Kristofferson & merlot ↑
-
- ۱- walchak ↑
-
- ۲- ruttle ↑
-
- ۱- batter &winne ↑
-
- ۲- brown &percy ↑
-
- ۱- kauffman ↑
-
- ۲- tankersley&landrum ↑
-
- ۳-danken&forness ↑
-
- ۴- alanwaker ↑
-
- ۱- birk head ↑
-
- ۲- campbell ↑
-
- – dannelly ↑
-
- ۱- ruttle&shirtcliff& fisher ↑
-
- ۲- council for exceptional children ↑
-
- ۱- spanier ↑
-
- ۲ – Dyadic Adjustment Scale ↑
-
- ۳- achenbach ↑
-
- ۴- Youth Self-Report ↑
-
- ۱-elson ↑
-
- ۱-volf ↑
-
- ۲-Felman ↑
-
- ۳-rolin ↑
-
- ۴-hotson ↑
-
- ۵-vangelisti ↑
-
- ۶-winch ↑
-
- ۱-beak ↑
-
- ۲-blach ↑
-
- ۳-broderick ↑
-
- ۱-wigen ↑
-
- ۲-modi ↑
-
- ۳-mishel ↑
-
- ۴-hargi ↑
-
- ۱-vangelisti ↑
-
- ۱-blach ↑
-
- ۱-blom ↑
-
- -Fowres ↑
-
- -Olsin ↑
-
- -Sinha ↑
-
- -gualily of life ↑
-
- -Compensation Theory ↑
-
- -Spill over Theory ↑
-
- -as camp ↑
-
- -kaslow ↑
-
- -Ballard ↑
-
- -Grief ↑
-
- -Spanner ↑
-
- -jung ↑
-
- -bellman ↑
-
- -Scam ↑
-
- -Varying ↑
-
- -Paten ↑
-
- -Covance ↑
-
- -Beenak ↑
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1401-09-26] [ 10:36:00 ق.ظ ]
|