دانلود فایل های پایان نامه با موضوع بررسی تأثیر آموزش … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
بازی تخیلی
این بازی از اصول و قواعدی که بر دنیای مادی حاکم است، پیروی نمیکند. برای مثال کودک تصور میکند یا وانمود میکند درخت است، یا ماهی است، یا سگی را که در کنارش نیست نوازش میکند.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۱۲
بازی حرکتی
بازی که شامل حرکت و جنبوجوش در هر مسیر و جهتی است. برای مثال تعقیب کردن و دنبال کردن همدیگر، گرگم به هوا، قایم باشک، بالا رفتن از درخت، پریدن از طناب و ….
۱۳
بازی مهارتی
کنترل عناصر فیزیکی و مؤثر محیطی. برای مثال، حفر کردن تونل، خراب کردن دیوار خانه متروکه، مسیر نهر آب را تغییر دادن، ساختن پناهگاه، آتش درست کردن.
۱۴
بازی با شیء
نوعی بازی که در آن دستکاری اشیاء و انجام دادن ماهرانه و هماهنگی چشم و دست بسیار زیاد و به به طرز جالبی استفاده میشود. به عنوان مثال، استفاده از هر شیء به شکل جدید و بدیع، ریختن وسایل در سبد و خالی کردن آنها، بستن و باز کردن و…
۱۵
بازی اجرای نقش
این بازی چگونگی بودن و زندگی کردن را بررسی و کشف میکند. نقش اجرا شده میتواند مربوط به افراد داخل خانه یا بیرون از خانه، و اجتماع و تعاملات بین فردی باشد. برای مثال، جارو زدن اتاقهای خانه، صحبت کردن با تلفن، رانندگی کردن، پرستاری از یک بیمار، رنگ زدن دیوارهای خانه.
۱۶
بازی صامت و بیصدا
بازی بیصدا مثل نگاه کردن به تصاویر کتاب، خطخطی کردن روی کاغذ، عروسک بازی، تکمیل جورچین ( پازل)، مهره به رشته کشیدن، چیدن اشیاء روی همدیگر و…. .
۱۷
بازی کلامی
این بازی مستلزم خواندن و نوشتن است، اما حساب کردن را شامل نمیشود. بازی زمانی به وسیلۀ کودکانی ترجیح داده میشود که زبان بیانی و نوشتاری را دوست دارند. بازی میتواند شامل هر چیزی باشد که بر کلمات نوشتاری تمرکز داشته باشد مثل بازیهای دارای بخش کلامی، داستانگویی و کتابخوانی، بازیهای کلامی مهارت گوش دادن را بهبود میدهد و تعدا واژگان بیانی و درکی کودکان را افزایش میدهد، بنابراین در تقویت مهارتهای ارتباطی و زبانی کودکان بسیار تأثیرگذار است
۱۸
بازی دارای منطق و استدلال
نوعی بازی که حساب کردن را شامل میشود. این بازی با استدلال و مرتب کردن ارتباط دارد و تواناییهای حل مسئله، تمرکز بر اعداد، طرح و نقشه و برنامهریزی و منطق کودکان را بهبود میدهد. کودکان دارای علایق منطقی، به طرف تجزیه و تحلیل و آزمایش و تجربه کردن پدیدهها گرایش دارند و در جستجوی بررسی توالی رویدادهایی که میبینند برمیآیند. اسباببازیهایی که برای این نوع بازی کودکان ایدهآل هستند عبارتند از پازلها، بازیهای عددی، مسائل ریاضی، بازیهای دارای استراتژی و هر چیزی که کمک میکند کودکان از استدلال و منطق استفاده کنند.
۱۹
بازی درون فردی ( فردی)
این بازی فردی و متکی به خود است، و اندیشه و فکر درونی و آگاهی از احساسات را پرورش میدهد. در هنگام بازی کردن تکی یا انفرادی، کودکان عواطف و احساسات و افکار خودشان را میشناسند و چگونگی کنترل آنها را میآموزند. این بازی اجازه میدهد کودکان محیطشان را کشف کنند و از فعالیتهایشان لذّت ببرند، بنابراین با به کار گرفتن تخیل کودکان، خودانگیزشی و عزت نفس و خودباوری آنها را بهبود میدهد. بازی فردی به کودکان امکان میدهد خودشان محیط و شرایط بازی را خلق کنند و زمینه را برای بازی وانمودی که تخیل کودکان را به طور کامل به کار میگیرد، فراهم میسازد. معمولاً بازی، کودکان بسیاری را در کنار هم جمع میکند، امّا بازی مستقل و تکی جنبۀ مهمی از رشد دورۀ کودکی است. کودکانی که این بازی را ترجیح میدهند شاید کمرو و خجالتی باشند، اما وقتی به تنهایی بازی میکنند، توانایی آنان بینهایت است.
۲۰
بازی میان فردی ( چند نفری)
این بازی ارتباط و کار گروهی را تقویت میکند، زیرا مستلزم درک دیگران و تعامل مثبت با همبازیهاست. بازی کردن با دیگران به شکل دوستانه و همکارانه از طریق آموختن چگونگی درک احساسات دیگران و کار مشترک سازنده و موفقیتآمیز، کودکان را با تأثیر پویایی و انسجام گروهی آشنا میسازد. بازی بین فردی به تک تک کودکان میآموزد که چگونه به صورت گروهی و شراکتی کار کنند، افکار و ایدههایشان را مطرح کنند و به نقاط مشترک برسند، و برای رسیدن به اهداف گروهی احساس مسئولیت کرده و فعالیت کنند. این بازی کودکان را وادار میکند در مورد افکار و احساساتشان حرف بزنند و باعث میشود کودکان ببینند چگونه توان و انرژی که از سوی چند نفر هزینه میشود به نتایج موفقیتآمیزی منجر میشود.
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1401-04-14] [ 12:38:00 ق.ظ ]
|