بررسی عوامل موثر بر بهبود تصویر برند بانک سینا … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
۳۸۴
۳۸۴
بهبود تصویر برند
Pearson Correlation
.۷۰۹**
.۷۸۴**
.۰۸۰
.۷۳۸**
.۶۵۴**
۱
Sig. (2-tailed)
.۰۰۰
.۰۰۰
.۱۲۰
.۰۰۰
.۰۰۰
N
۳۸۴
۳۸۴
۳۸۴
۳۸۴
۳۸۴
۳۸۴
با توجه به خروجی SPSSدر ستون آخر جدول فوق؛ همانگونه که مشاهده میگردد، سطح معناداری (sig) آزمون برای تبیین ارتباط بین متغیرهای مستقل و وابسته (بهبود تصویر برند) در ستون آخر مقدار (۰۰/۰) میباشد (به جز عامل تبلیغات) که بیشتر از مقدار (۰۵/۰) است. لذا فرض صفر (H0) آماری مبنی بر عدم ارتباط دو به دوی متغیرها با هم رد و فرض پژوهش مبنی بر ارتباط آنها تأیید می شود.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۴-۳ آمار استنباطی
در این بخش به بررسی مدلهای اندازهگیری و ساختاری میپردازیم و در نهایت استنباطهای مربوط به فرضیات تحقیق ارائه میشود. ابتدا با بهره گرفتن از روش تحلیل عاملی تاییدی CFA مدلهای اندازهگیری در جهت بررسی قابلیت سنجش سوالات پرسشنامه برای متغیرهای مکنون مورد بررسی قرار میگیرد و پس از ارائه این مدلها و بررسی تشخیص مدل به بررسی مدل ساختاری تحقیق در قالب نمودار مسیر میپردازیم و با بهره گرفتن از نتایج حاصل از تحلیل مسیر به آزمون فرضیات تحقیق میپردازیم و استناطهای لازم ارائه میگردد.
۴-۳-۱ تحلیل عاملی تاییدی (CFA)
در این تحقیق از ابزار پرسشنامه برای گردآوری دادهها استفاده شده است. بنابراین با بهره گرفتن از تحلیل عاملی تائیدی ساختار کلی پرسشنامههای تحقیق مورد روائی سنجی سازه قرار گرفته است. در واقع تحلیل عاملی تاییدی بخشی دیگر از آزمون روایی پرسشنامه میباشد که به این سوال اساسی پاسخ میدهد که آیا سوالات پرسشنامه و دادههای گردآوری شده قابلیت سنجش و اندازهگیری ابعاد پرسشنامه (متغیرهای پنهان) را دارا هستند یا خیر؟ لذا روایی که در این بخش به آن میپردازیم به دلیل استفاده از روشهای آماری و ریاضی از نوع روایی سازه محسوب میشود.
لازم به یادآوری است که بدلیل آنکه ابعاد هر متغیر با استفاده ار مطالعه تحقیقات قبلی و مبانی نظری تحقیق استخراج شدهاند، لذا ضرورتی برای انجام روش تحلیل عاملی اکتشافی وجود ندارد بلکه از روش تحلیل عاملی تاییدی برای بررسی معنادار بودن رابطه متغیرهای تحقیق استفاده میکنیم و نشان میدهیم که چگونه سوالات مطرح شده در پرسشنامه قادر به عملیاتی کردن متغیرهای مکنون هستند.
مدل اندازهگیری نشان دهنده بارهای عاملی متغیرهای مشاهده شده (عامل) برای هر متغیر مکنون است. قدرت رابطه بین عامل (متغیر پنهان) و متغیر قابل مشاهده بوسیله بار عاملی نشان داده میشود. بار عاملی مقداری بین صفر و یک است. اگر بار عاملی کمتر از ۳/۰ باشد رابطه ضعیف درنظر گرفته می شود. بارعاملی بین ۳/۰ تا ۶/۰ متوسط و اگر بزرگتر از ۶/۰ باشد خیلی مطلوب است.
در تحقیق حاضر برای هر متغیر مکنون (عامل) مدل اندازهگیری در دو حالت استاندارد و غیر استاندارد ارائه میشود. همچنین برای بررسی تشخیص مدل (شرط رتبه و شرط مرتبه) ابتدا معنیدار بودن بارهای عاملی غیراستاندارد (از لحاظ تفاوت با مقدار صفر) و سپس شاخصهای برازش ارائه میگردد.
۴-۳-۱-۱ تحلیل عاملی تاییدی کیفیت ارائه خدمات بانکی
نمودار ۴-۵ : مدل تحلیل عاملی تاییدی کیفیت خدمات بانکی ارائه شده با ضرایب غیر استاندارد
نمودار ۴-۶ : مدل تحلیل عاملی تاییدی کیفیت خدمات بانکی ارائه شده با ضرایب استاندارد
در مدلهای اندازهگیری فوق متغیرهای q1 تا q5 متغیرهای مشاهده شده در پرسشنامه هستند که توسط متغیر مکنون کیفیت خدمات بانکی تحت تاثیر هستند و زیربنای متغیرهای مشاهده شده محسوب شده است. در این مدلها میزان ارتباط متغیر مکنون و مشاهده شده مورد آزمون قرار میگیرد تا در نهایت مشخص شود که آیا این متغیرها (q1 تا q5) توانایی سنجش متغیر مکنون (کیفیت خدمات) را دارا هستند یا خیر. به همین منظور مدل اندازهگیری فوق در محیط نرمافزار AMOS طراحی و پس از مشخص کردن پارامترهای آزاد (بارهای عاملی و واریانسهای خطا) به آزمون مدل پرداخته شد. لازم به ذکر است متغیرهای D1 تا D4 موثر بر متغیرهای مشاهده شده نیز متغیرهای خطا میباشند.
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1401-04-14] [ 12:59:00 ق.ظ ]
|