مقدار سطح معنی دار محاسبه شده برای آن ۰٫۷۲ بوده که با در نظر گرفتن سطح معنی داری مفروض یعنی ۰۵/۰ می­ت۱وان ادعا نمود در ارتباط بین رفتار آمرانه و میزان انسجام گروهی تفاوت معنی دار وجود ندارد به عبارت می­توان گفت رفتار آمرانه تأثیری در میزان انسجام گروهی ندارد بنابراین فرضیه تحقیق مورد تأیید قرار می­گیرد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

این فرضیه­ مورد نظر با یافته­های رمضانی­نژاد (۱۳۹۰)، شرمن (۱۹۹۶)، ریمر و تون[۱۶۳] (۲۰۰۱) و هلمبیک و آموروس[۱۶۴] (۲۰۰۴ )، همسو نبوده و با یافته­های مرادی (۱۳۸۳)، یوسفی (۱۳۸۶)، حسینی کشتان و همکاران (۱۳۸۷)، گریک بنت و مارک مانول[۱۶۵] (۲۰۰۰)، روناین[۱۶۶] (۲۰۰۴) همسو بوده است. بر این اساس می­توان نتیجه گرفت در رفتار آمرانه به این دلایل که مدیران خواسته­ های خود را به کارکنان دیکته خواهند کرد. مدیر به دنبال کنترل کردن وضعیتی خواهد بود که در آن قرار دارد. به این دلیل که کارکنان مورد مشورت قرار نمی­گیرند، تصمیم گیری سریع­تر ولی انگیزه­ آنان پایین خواهد بود.
۲٫۱٫۵٫یافته ( مربوط به فرضیه صفر دوم)
ارتباط علّی بین رفتار دمکراتیک و میزان انسجام گروهی در ورزشکاران نوجوان وجود ندارد.
در زمینه متغیر رفتار دمکراتیک و میزان انسجام گروهی که در فصل ۴ ملاحظه شد.
مقدار سطح معنی دار محاسبه شده برای آن۶٫۴۰بوده که با در نظر گرفتن سطح معنی دار مفروض یعنی ۰۵/۰ می­توان ادعا نمود در ارتباط بین رفتار دمکراتیک و میزان انسجام گروهی تفاوت معنی داری وجود دارد به عبارت دیگر می­توان گفت رفتار دمکراتیک تأثیری در میزان انسجام گروهی دارد بنابراین فرضیه­ تحقیق مورد تأیید قرار نمی­گیرد.
این فرضیه­ مورد نظر با یافته­های مرادی و همکاران (۱۳۸۵)، یوسفی (۱۳۸۶) خوران و همکاران (۱۳۸۷)، وستر و ویس[۱۶۷] (۱۹۹۱، تیلرام ایچاس و ویکی کران[۱۶۸] (۱۹۹۳) پیس و کوزاب[۱۶۹] (۱۹۹۴) همسو بوده و با یافته­های محمد پناهی (۱۳۸۷)، دهقان قهفرخی و همکاران (۱۳۸۷)، رمضانی­نژاد (۱۳۹۰)، شرمن[۱۷۰] (۱۹۹۶) همسو نیست.
بر این اساس می­توان نتیجه گرفت در رفتار دمکراتیک به این دلایل که مدیر اختیارات را به کارکنان واگذار می­ کند تا مسئولیت انجام کار خود را بر عهده گیرند. کارکنان از روش های مورد علاقه خود برای انجام کارها استفاده خواهند کرد کارکنان در تصمیم گیری­ها شرکت خواهند کرد و به آنها حس تعلق داشتن دست داده و انگیزه­ انها افزایش خواه یافت.
۳٫۱٫۵٫ یافته ( مربوط به فرضیه صفر سوم)
ارتباط علّی بین رفتار بازخورد مثبت و میزان انسجام گروهی در ورزشکاران نوجوان وجود ندارد.
در زمینه متغیر رفتار بازخورد مثبت و میزان انسجام گروهی که در فصل ۴ ملاحظه شد.
مقدار سطح معنی دار محاسبه شده برای آن ۶٫۶۷بوده که با در نظر گرفتن سطح معنی دار مفروض یعنی ۰۵/۰ می­توان ادعا نمود در ارتباط بین رفتار بازخورد مثبت و میزان انسجام گروهی تفاوت معنی داری وجود دارد به عبارت دیگر می­توان گفت رفتار بازخورد مثبت تأثیری در میزان انسجام گروهی دارد بنابراین فرضیه­ تحقیق مورد تأیید قرار می­گیرد.
این فرضیه­ مورد با بافته­های دهقان قهفرخی و همکاران (۱۳۸۷)، خوران و همکاران (۱۳۸۷)، رمضانی­نژاد، ویس و فردریچ[۱۷۱] (۱۹۸۶)، (۱۳۹۰)، وستر و ویس[۱۷۲] (۱۹۹۱)، ریمر و تون[۱۷۳] (۲۰۰۱) کاترین اورنج[۱۷۴] (۲۰۰۲)، نولان و همکاران[۱۷۵] (۲۰۰۲) همسو بوده و با یافته­های مقصودی (۱۳۸۸) همسو نیست.
براین اساس می­توان نتیجه گرفت دررفتار بازخورد مثبت به این دلایل که مربی ورزشکاران را به واسطه عمل کرد خوب مورد تشویق و تمرین و پاداش قرار می­دهد می ­تواند مناسب باشد.
۴٫۱٫۵٫ یافته ( مربوط به فرضیه صفر چهارم)
ارتباط علّی بین رفتار آموزش و تمرین و میزان انسجام گروهی در ورزشکاران نوجوان وجود ندارد.
در زمینه متغیر رفتار آموزش و تمرین و میزان انسجام گروهی که در فصل ۴ ملاحظه شد.
مقدار سطح معنی دار محاسبه شده برای آن ۵٫۳۱ بوده که با در نظر گرفتن سطح معنی دار مفروض یعنی ۰۵/۰ می­توان ادعا نمود در ارتباط بین رفتار آموزش و تمرین و میزان انسجام گروهی تفاوت معنی داری وجود دارد به عبارت دیگر می­توان گفت رفتار آموزش و تمرین تأثیری در میزان انسجام گروهی دارد بنابراین فرضیه­ تحقیق مورد تأیید قرار می­گیرد.
این فرضیه­ مورد با بافته­های محمدپناهی (۱۳۸۷)، دهقان قهفرخی و همکاران، (۱۳۸۷)، خوران و همکاران (۱۳۸۷)، چالاک جو و مک میلین[۱۷۶] (۱۹۹۰)، وستر و ویس[۱۷۷] (۱۹۹۱)، تیلرام ایچاس و ویکی کران[۱۷۸] (۱۹۹۳)، آموروس و هورن[۱۷۹] (۲۰۰۱)، کاترین اورنج[۱۸۰] (۲۰۰۲)، همسو بوده وبا یافته­های مقصودی (۱۳۸۸) همسو نیست. بر این اساس می­توان نتیجه گرفت رفتار آموزش و تمرین به این دلایل که مربی به منظور بهبود عمل کرد ورزشکاران با تاکید بر تمرین سخت و شدید، آموزش مهارت ­ها، تکنیک­ها و تاکتیک­ها، رسیدن به سطح بالایی از عملکرد را به ورزشکاران نوجوان یاد می­دهد که می ­تواند مفید واقع شود.
۵٫۱٫۵٫ یافته ( مربوط به فرضیه صفر پنجم)
ارتباط علّی بین رفتار حمایت اجتماعی و میزان انسجام گروهی در ورزشکاران نوجوان وجود ندارد.
در زمینه متغیر رفتار حمایت اجتماعی و میزان انسجام گروهی که در فصل ۴ ملاحظه شد.
مقدار سطح معنی­دار محاسبه شده برای آن ۶٫۲۰ بوده که با در نظر گرفتن سطح معنی­دار مفروض یعنی ۰۵/۰ می­توان ادعا نمود در ارتباط بین رفتار آمرانه و میزان انسجام گروهی تفاوت معنی داری وجود داردبه عبارت دیگرمی­توان گفت رفتاردمکراتیک تأثیری درمیزان انسجام گروهی دارد بنابراین فرضیه­ تحقیق مورد تأیید قرار می­گیرد. این فرضیه­ موردبا یافته­های مرادی و همکاران (۱۳۸۵)، یوسفی (۱۳۸۶)، محمدپناهی (۱۳۸۷)، خوران و همکاران (۱۳۸۷)، رمضانی­نژاد (۱۳۹۰) وستر و ویس[۱۸۱] (۱۹۹۱) تیلرام ایچاس و ویکی کران[۱۸۲] (۱۹۹۳) پیس و کوزاب (۲۰۰۲) و[۱۸۳] کاترین اورنج[۱۸۴](۱۹۹۴) همسو بوده و با یافته­های هلمبیک و آموروس[۱۸۵] (۲۰۰۴)، دهقان قهفرخی و همکاران (۱۳۸۷)، حسینی کشتان و همکاران (۱۳۸۷) همسو نیست.
بر این اساس می­توان نتیجه گرفت در رفتار حمایت اجتماعی مربی با ویژگی نگران بودن دو مورد رفاه و آسایش تک تک ورزشکاران، ایجاد جو گروهی مثبت و روابط گرم بین اعضای تیم این بعد را اندازه گیری می­ کند.
پیشنهادات برخاسته از تحقیق
پیشنهاد می­ شود در رابطه با ارتباط علی و میزان انسجام گروهی و یا میزان موفقیت یا عدم موفقیت این مقوله از اولیا و جوانان تحقیق صورت گرفته و بررسی شود.
با توجه به محدودیت­های موجود در پرسشنامه پیشنهاد می­ شود از ابزارهای دیگر نظیر مشاهده، مصاحبه و غیره جهت جمع آوری اطلاعات استفاده گردد.
پیشنهاد می­ شود این پژوهش در استان­های دیگر با توجه به تفاوت­های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی که وجود دارد مورد بررسی دقیق­تر قرار گیرد.
پیشنهاد می­ شود این پژوهش در بین نوجوانان ورزشکار دختر هم صورت گیرد.
پیشنهاد می­ شود این پژوهش با توجه به شکل گیری بلوغ مقاطع راهنمایی و متوسطه آموزشگاه­ها نیز صورت گیرد.
پیشنهاد می­ شود در پژوهش­های آینده در کنار تعیین کنند بودن رفتار رهبری در رابطه انجام گروهی پژوهشگران علاقمند به این زمینه با انتخاب متغیرهای جدید و تدوین فرضیه ­های تازه به مسائلی چون سطح تحصیلات والدین، سن والدین، اندازه خانواده، ورزشکار بودن نابودن، میزان درآمد خانواده، طبقه اقتصادی و اجتماعی به تحقیق وسیعتری در این زمینه بپردازند.
پیشنهاد می­ شود در تیم­های ورزشی و باشگاه­های مختلف بر نقش این متغیرها در شکل گیری خصوصیات شخصی ورزشکاران نوجوان تاکید بیشتری شود.
پیشنهاد­های برخاسته از تحقیق
پیشنهاد میشود با توجه به ضرایب معناداری بالا در رفتارهای دمکراتیک و حمایت اجتماعی مربیان برای ایجاد یک تیم منسجم، از این دو سبک بیشتر استفاده کنند.
پیشنهاد میشود مربیان از دو سبک رفتار آموزش وتمرین و سبک حمایت اجتماعی برای سنین پایین­تر به دلیل شرایط حساسی که درآن قرار دارند استفاده کنند.
پیوستها