پروژه های پژوهشی درباره :ارتباط علّی شایستگی با خودکارآمدی … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
-
-
-
- تعریف عملیاتی متغیرها
-
-
خودکارآمدی رهبری مربیان:
خودکارآمدی میزانی است که یک مربی عقیده دارد ظرفیت تاثیرگذاری بر یادگیری و اجرا دارد (فیلتز و ویس، ۱۹۸۲).
منظور از خودکارآمدی رهبری مربیان در این پژوهش، نمرهای است که از پرسشنامه خودکارآمدی رهبری مربیان بدست می آید.
شایستگی:
منظور از شایستگی، مجموعه ای از ویژگی هاست که بر عملکرد برتر و یا اثرگذار مورد نظر رابطه دارد (بویاتزیس، ۱۹۸۲).
منظور از شایستگی مربیان در این پژوهش، نمرهای است که از پرسشنامه شایستگی مربیان بدست می آید.
۵٫۳٫ مقیاس اندازه گیری متغیرها
خودکارآمدی رهبری مربیان بر پایه مقیاس۵ ارزشی لیکرت اندازه گیری شده است، بدین صورت که پاسخ (کاملاً مخالف نمره ۱، و پاسخ کاملاً موافق نمره ۵) میگیرد. نمرات بالا نشان دهنده احساس خودکارآمدی بالا در فرد است.
برای اندازه گیری شایستگی مربیان پرسشنامهای حاوی ۲۰ گویه و با بهره گرفتن از مقیاس۴ ارزشی لیکرت (هرگز نمره ۱، و اکثر مواقع نمره۴) استفاده شد. افرادی که نمره بالاتری در این مقیاس کسب کنند از رضایت بیشتری برخوردار هستند.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۶٫۳٫ جمع آوری داده ها
۱٫۶٫۳٫ ابزار اندازه گیری
در این پژوهش برای جمع آوری داده ها از دو پرسشنامه استاندارد استفاده شد، این پرسشنامه ها عبارتند از:
-
- مقیاس شایستگی مربی:
پرسشنامه شایستگی مربی دارای ۲۰ عبارت میباشد و در طیف ۴ ارزشی لیکرت ساخته شده است. که در آن درجات بصورت هرگز، بعضی اوقات، اغلب، اکثر مواقع است. این پرسشنامه توسط لئونارد داوینچی در سال طراحی شده است وی پایایی پرسشنامه را بر اساس محاسبه ضریب آلفای کرونباخ در مطالعات انجام شده ۸۵% گزارش کرده است.
-
- مقیاس خودکارآمدی برای مقیاس رهبری:
پرسشنامه خودکارآمدی رهبری دارای ۸ عبارت میباشد و در طیف ۵ ارزشی لیکرت ساخته شده است که در آن درجات بصورت به شدت موافقم، موافقم، نه مخالفم نه موافق، مخالفم، به شدت مخالفم است. این پرسشنامه توسط مورفی در سال ۱۹۹۲ طراحی شده است وی پایایی پرسشنامه را بر اساس محاسبه ضریب آلفای کرونباخ در مطالعات انجام شده ۸۱% گزارش کرده است.
۲٫۶٫۳٫ روش جمع آوری داده ها
برای جمع آوری داده ها از دو پرسشنامه استاندارد استفاده شد. پس از تأیید پرسشنامه ها توسط اساتید، و تعیین گروه نمونه با حضور در کلاسهای تدریس مربیان، باشگاهها، دانشگاهها، پرسشنامه خودکارآمدی و شایستگی مربیان مربوطه توزیع و پس از تکمیل در محل جمع آوری شد. پرسشنامه مربیان ضمیمه مربوطه شده و داده ها برای تحلیل وارد نرم افزار لیزرل شد.
۷٫۳٫ روشهای آماری
روشهای آماری با توجه به نوع پژوهش، اهداف و فرضیه های پژوهش تعیین میگردد. بخش اول آمار توصیفی که در آن نمونه مورد بررسی به لحاظ درصد، فراوانی و آمارههای توصیفی تمایل به مرکز و پراکندگی، توصیف می شود و بخش دوم آمار استنباطی که در آن برای سئوالها و فرضیه های مطرح شده آزمونهایی توسط نرم افزار LISREL اجرا خواهد شد (تحلیل عاملی اکتشافی، مدل معادلات ساختاری، تحلیل عاملی تأییدی و تحلیل مسیر با بهره گرفتن از آزمون t و آزمون یک نمونهای کلموگروف اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن توزیع داده ها) که نتایج حاصل از آن محقق را در دستیابی به اهداف اصلی و فرعی پژوهش، یاری خواهد نمود.
فصل چهارم
(یافتههای پژوهش)
۱٫۴٫ یافتههای توصیفی
۱٫۱٫۴٫ توصیف نمونه بر حسب درجه کارت مربیگری پاسخگویان
جدول ۱٫۴٫ توزیع فراوانی و درصد درجه کارت مربیگری پاسخگویان
درجه کارت مربیگری
فراوانی
درصد فراوانی
درجه بین المللی
۱۰
۵۷/۶
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1401-04-14] [ 12:27:00 ق.ظ ]
|