دانلود منابع دانشگاهی : پژوهش های پیشین درباره بررسی نقش دفتر مدیریت … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
– معماران سازمانی
– سابقه سازمان
– هدف از پیادهسازی
– محدوده درنظر گرفته شده برای دفتر مدیریت پروژه
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
سازمان و کارکنان
– پیشفرضهای مدیریت
– محدوده پروژهها
– کارکنان پروژهها
– اندازه
کارکردهای پشتیبانی
– متدلوژیها
– ابزارها
– حفظ سوابق
– نوع پشتیبانیها
اجرای پروژه
– ردیابی و گزارشدهی
– ممیزی کردن
– برنامهریزی و زمانبندی
– ارتباطات
– مدیریت تغییرات
بررسی چالشهای پیش روی پیادهسازی دفتر مدیریت پروژه بدان دلیل دارای اهمیت است که با آگاهی از آنها و با در نظر گرفتن راهکارهای مناسب در مقابل آنها، میتوان بستر مناسبتری برای پیادهسازی موفق دفتر مدیریت پروژه در سازمان فراهم نمود.
به عقیده دکتر کرزنر با توجه به تهدیدات و چالشهایی که در پیادهسازی دفتر مدیریت پروژه در سازمانها ایجاد میشود، سازمانها باید وظایف و کارکردهایی که از تأسیس دفتر مدیریت پروژه انتظار دارند را با توجه به فرهنگ سازمانی و میزان پذیرش سازمان نسبت به ایجاد دفتر مدیریت پروژه در سه سطح فعالیتهای با ریسک کم، متوسط و بالا مطابق شکل ۲-۹ تقسیمبندی کنند و سپس متناسب با میزان آمادگی سازمان به مباحث مدیریت پروژه، پیادهسازی دفتر مدیریت پروژه را آغاز نمایند.
معمولاً پیشنهاد میشود دفتر مدیریت پروژه با ریسکهایی با درجه کم آغاز شده و پس از گذشت زمان و ایجاد بازخورد مثبت نسبت به عملکرد دفتر مدیریت پروژه فعالیتهایی که به آنها ریسک متوسط اطلاق میگردد، در زمره وظایف دفتر مدیریت پروژه قرار گیرد، پس از آشنایی کامل سازمان با مباحث مدیریت پروژه و بهکارگیری فعالیتهای دفتر مدیریت پروژه با ریسک کم و متوسط میتوان وظایفی که در گذشته بیشترین مقاومت سازمانی در مقابل آنها بوده که بدان فعالیتهای با ریسک زیاد اطلاق میگردد را جزء وظایف دفتر مدیریت پروژه قرار داد.
فعالیتهای با ریسک کم، به آسانی توسط سازمان پذیرفته میشوند. جابهجایی اندکی در توازن قدرت و اختیار به وجود میآورند و با تغییرات زیادی در سازمان همراه نبوده و تقریبا هیچ تأثیری بر فرهنگ سازمانی ندارند؛
فعالیتهای با ریسک متوسط، تا حدی با مقاومت سازمانی مواجه میشوند. ممکن است به جابهجایی در توازن قدرت و اختیار منجر شوند، اما میتوان با گذشت زمان و به تدریج بر این مقاومت غلبه نمود؛
فعالیتهای با ریسک زیاد، با مقاومت سازمانی بالایی مواجه میشوند، به جابهجایی زیاد توازن قدرت و اختیار منجر میشوند و غلبه بر مقاومت ناشی از آنها نیازمند بهرهگیری از قدرت رهبری بالا میباشد.
(Kerzner, 2005)
شکل ۲-۹- ریسکهای اجرای فعالیتهای دفتر مدیریت پروژه (Kerzner, 2005)
همچنین یزدانی (۱۳۹۱)، پنج دوره زمانی به نامهای نیازسنجی، بسترسازی، انجام کارکردهای با ریسک کم، انجام کارکردهای با ریسک متوسط و انجام کارکردهای با ریسک زیاد را جهت پیادهسازی دفتر مدیریت پروژه در نظر گرفته و الگوی انجام کارکردهای دفتر مدیریت پروژه را در هر یک از این ۵ دوره، مطابق شکل ۲-۱۰ نشان داد. به طور مثال کارکرد آموزش از دوره سوم شروع شده و تا انتها ادامه دارد، در حالی که کارکرد مدیریت منابع باید از دوره پنجم آغاز گردد. همانگونه که در این شکل مشاهده میگردد، مدیریت دانش پروژهها، در زمرهی کارکردهای با ریسک متوسط دفتر مدیریت پروژه به حساب میآید.
عارضهیابی تعیین کارکردهای مورد نیاز تصمیمسازی تصمیمگیری
نیازسنجی
دوره
اول
بسترسازی جلب حمایت تعریف رسالت دفتر مدیریت پروژه تعریف دفتر مدیریت پروژه
بسترسازی
دوره
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1401-04-13] [ 11:31:00 ب.ظ ]
|