• بیش از ۴۰ نوع ابزار طراحی خاص ، متنوع وقابل تعریف، با قابلیت نمایش همزمان غطوط شطرنجی با نسبت های طول و عرض متفاوت

    • بالغ بر ۱۰۰ نوع توابع ‌و عملیات مختلف جهت ایجاد جلوه های مورد نیاز و تسهیلات لازم در امر طراحی انواع منسوجات،فرش ماشینی و دست بافت

    • پشتیبانی انواع ادوات جانبی(اسکنر،پرینترو دیجیتایزر)

    • امکان اجرای برنامه در محیط شبکه

  • به همراه برنامۀ بافت بوریا جهت ایجاد انواع بافت های پاکارد (۸تاری،۸پودی) با پشتیبانی تراکم پودی متغییر

نرم افزار طراحی بوریا ابزار قدرتمندو خلاق جهت طراحی انواع منسوجات دابی در رنگ بندی های متنوع و در کوتاه ترین زمان ممکن است. این سیستم دارای ویژگی های قدرتمند ومتعددی است ،که باعث کوتاه تر شدن زمان طراحی ،امکان ایجاد رنگ بندی های متنوع پیش از تولید و کاهش هزینه های نمونه می‌گردد. برخی از قابلیت های این نرم افزار عبارتند از:

۱-قابلیت طراحی با ۱۰۰۰۰ تار وپود در یک راپورت و۵۰ورد

۲-شامل آرشیو بافت بالغ بر ۵۵۰ بافت متنوع و ۵۰۰ نوع بافت به همراه نخ کشی

۳-تغییر واصلاح رنگ های به کار رفته در طرح،امکان ایجاد رنگ بندی های مختلف

۴-شبیه سازی بافت پارچه به انضمام آرشیو نخ های فانتزی

۵-تهیه گزارشات وزنی وتعیین درصد نخ های مصرفی به همراه محاسبه هزینه آن

۶-امکان درج نحوه قرار گیری تار وپودها به صورت چشمی/دستی ویا به صورت عددی در جدول

۷-تعریف انواع چله کشی های مستقیم ،جناغی ،شکسته،ترکیبی و….

۸- استخراج نقشۀ ضربه و چله کشی از بافت به صورت خودکار

  1. امکان تعریف بافت به صورت موضعی

۱۰-امکان طراحی با تراکم تاری و پودی متغییر

۱۱-امکان تغییر بلافاصله نوع بافت و مشاهده اثر آن ،بر روی طرح مورد نظر

(www.booria.com)

۲-۲-۶- مفهوم محصول جدید

توجه به ابعاد مختلف خواسته ها و نیازمندی‌های مشتریان اصلی ترین عامل انگیزه بخش برای ارائه محصول یا خدمت جدید نزد سازمانهاست. فرایند توسعه محصول جدید برای انواع مختلف سازمان‌های تولیدی/خدماتی اکنون مزیت رقابتی محسوب می شود، اینکه هر سازمان چه درصدی از فعالیت‌های سازمانی خود را صرف فعالیت‌های از جنس R&D و توسعه محصولات جدید برای پیشی گرفتن از رقبا می‌کند، موضوعی است که به جایگاه کنونی و استراتژیک سازمان در بازار تقاضا مرتبط می شود. نکته حائز اهمیت آن است که همواره خواسته و نیازمندی‌های مشتری است که عامل ترغیب کننده برای نوآوری و خلاقیت سازمان‌ها در فرایندهای کسب و کارشان خواهد شد و آنان را مجبور خواهد کرد که در جهت حفظ مشتریان موجود و ترغیب مشتریان بالقوه سرمایه گذاریهای بیشتری را صرف فرایندهای توسعه ای خود کنند. درمحیط تولید کلاس جهانی هرمشتری خواهان کارائی، کیفیت و قابلیت اطمینان با کمترین هزینه امکان پذیر و رقابتی است. برای رسیدن ‌به این مقصود ، مهندسان باید مطالعات تجاری چرخه عمر محصول را انجام دهند تا تصمیم بگیرند که ترکیب کارائی ، کیفیت و قابلیت اطمینان به منظور ساخت بهترین محصول چه باشد (امیری و دیگران، ۱۳۸۶ : ۱۱).

امروزه رقابت در سطح جهانی به صورت گسترده ای تمام شاخه های تولید محصول از مرحله طراحی تا ورود به بازار مصرف را در بر گرفته است . این رقابت مبتنی بر تقاضای ده ها هزار فعالیت کسب و کار و مشتمل بر محدوده وسیعی از فعالیت ها مثل تحقیقات بازار، توسعه محصول و فرایند تولید و خدمات است. در چنین محیط پیچیده و رقابتی به کارگیری فرایند توسعه محصول جدید به منظور پاسخ موفق به نیازهای شرکت ها در حوزه کسب وکار جهانی لازم است . درجهان اقتصادی امروزه بیشتر شرکت‌ها در جستجو برای یافتن عوامل ایجاد مزیت رقابتی هستند. بدون شک توسعه محصول جدید مقدمه ای برای ورود ‌به این مرحله می باش ، اغلب شرکت‌های پیشرو در سراسر جهان ‌به این حقیقت کاملا واقف هستند که مهمترین عاملی که باعث توفیق و برتری آن ها در بازار رقابتی جهانی می‌گردد، داشتن قابلیت استمرار در طراحی وعرضه محصول جدید به بازار، سریع تر و موثرتر از سایر رقبا می‌باشد. توسعه محصول جدید و بهبود محصول موجود نقش خون برای ادامه حیات بسیاری از تولید کنندگان موفق را ایفا می نمایند. شکی نیست که استاندارد های ایده در این حوزه در راستای توسعه محصول جدید نمود پیدا می‌کند . توسعه محصول جدید فرایندی بسیار مهم برای تضمین بقای شرکت در راستای تامین رفاه و توسعه اقتصاد ملی کشورها است. امروزه کیفیت محصول جدید، ‌پاسخ‌گویی‌ به مشتری ، کنترل فرایند و توسعه چابکی، ازمهمترین مؤلفه‌ هایی است، که تبدیل به شاخص میزان برخورداری و شایستگی محصول جهانی شده است. در جهانی که حرکت درجهت نیل به مفهوم ضایعات صفر و قابلیت اطمینان بالا را در دستور کار خود می بیند تولید محصولات می بایست از مرحله مهارت به علم تبدیل شود ، ‌بنابرین‏ نیازمند توجه دقیق و موشکافانه برای ایجاد محیطی مناسب جهت R&D ، نوآوری، طراحی موفقیت آمیز فرایند ، تولید و بازاریابی و توسعه محصول جدید است ( خمسه و علیمردان ، ۱۳۸۸ : ۳ ).

تجاری سازی و توسعه محصول جدید فرایند تعریف شده ای دارد که عبارت است از : انتقال دانش و فناوری از یک فرد یا گروه به فرد یا گروهی دیگر به منظور به کارگیری آن در سیستم ، فرایند ، محصول و یا یک روش انجام کار این تعریف تعریف عمومی فرایند تجاری سازی است. اما در تعریف دیگری که مناسب سازمان های تحقیقاتی است،آن را فرایند انتقال دانش و فناوری از مراکز تحقیقاتی به صنایع موجود یا کسب و کارهای جدید می‌نامند از دیدگاه فرایند نوآوری،فناوری باید از مؤسسه‌ های عرضه کننده آن به سمت صنایع و شرکت های متقاضی جریان یابد تا موارد زیر محقق گردد:

۱)از انباشت بدون استفاده فناوری در دانشگاه ها،مؤسسات تحقیقاتی و صنایع و شرکت هایی که قادر به تولید فناوری هستند، اجتناب شود. چرا که مرداب فناوری، که در نتیجه انباشت بدون استفاده فناوری ایجاد می شود، کلیدی ترین عامل ‌در کاهش بهره وری دانشگاه ها و مؤسسات تحقیقاتی است

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...