پژوهش های پیشین در مورد راهکارهای غنی سازی برنامه ریزی درسی درمدارس عادی ازدیدگاه معلمان مقطع دبیرستان شهرتهران … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
عنصرمعنایی مهم در گویه پنجم استفاده از روش تدریس فعال در کلاسو نقش آن در کاهشاضطراب در دانشآموز و تسهیل در شرایط یادگیری، ۵/۲۸ درصد از معلمان مورد پژوهش معتقدند که استفاده از روش تدریس فعال در کلاس درس و نقش آن در کاهشاضطراب در دانشآموز شده و تسهیل در شرایط یادگیری میگردد،۹ /۳۷درصد در استفاده از روش تدریس فعال را در حد زیاد، ۴/۱۹درصدنقش آن را در حد متوسط۹/۷ درصد نقش آن را در حد کم ونهایتا ۲/۶ درصد از معلمان مورد پژوهش معتقدند که توجه به استفاده از روش تدریس فعال در کلاسدرس، و نقشآن در کاهشاضطراب در دانشآموز شده و تسهیل در شرایط یادگیری میگردد. یافتهها در مجموع نشان دهنده تاثیر زیاد در بکارگیری روش تدریسفعال در کلاس در که در کاهش اضطراب در دانش آموز و تسهیل در شرایط یادگیری میشود را دارد
عنصرمعنایی مهم در گویه ششم استفاده از روش تدریس فعال و نقشآن در پیشرفت دانشآموزان در بکارگیری از فناوری های جدید، ۶/۲۷درصد از معلمان مورد پژوهش معتقدند که استفاده از روش تدریس فعال درکلاس درس و نقش آن درپیشرفت دانشآموزان در بکارگیری از فناوریهای جدید موثر میباشد و ۵/۳۸ درصد در استفاده ازروش تدریس فعال را در حد زیاد، ۲/۱۸ درصد نقش آن را در حد متوسط ۶/۷ درصد نقش آن را در حد کم و نهایتا ۱/۴ درصد از معلمان مورد پژوهش معتقدند که توجه به استفاده از روش تدریس فعال در کلاس درس، سبب پیشرفت دانشآموزان در بکارگیری از فناوریهای جدید می گردد. یافتهها در مجموع نشان دهنده تاثیر زیاد در بکارگیری روش تدریس فعال در کلاس درس سبب پیشرفت دانشآموزان در بکارگیری از فناوریهای جدید میشود را دارد.
به کارگیری روش تدریس فعال در کلاسو نقش آن در رقابت بین دانشآموزان در یادگیری عنصر معنایی مهم در گفتار هفتم میباشد یافته های پژوهش نشان دهنده آن است که ۱/۲۹ درصد از معلمان به کارگیری روش تدریسفعال در کلاس و نقش آن در رقابت بین دانشآموزان در یادگیری آموزشی دانشآموزان را در حد خیلی زیادی میدانند،۵/ ۴۱ درصد آن را در حد زیاد،۹/ ۱۷درصد آن را در حد متوسط،۶/۵درصد در رقابت بین دانشآموزان در یادگیری در حد کم و نهایتا ۹/۵ درصد آن را در حد خیلیکم ارزیابی نمودهاند. بنابراین یافتهها در مجموع نشان دهنده تاثیر زیاد در بکارگیری روش تدریس فعال در کلاس توسط معلم میتواند باعث ایجاد رقابت در بین دانشآموزان در یاد گیری باشد.
عنصر معنایی مهم در گفتار هشتم که آخرین گفتار این مفهوم میباشد ،این است که استفاده از روش تدریس فعال درکلاس و نقش آن با میزان مهارت معلم در بکارگیری این روش مربوط میباشد، یافته های جدول ۴-۷ نشان دهنده آن است که ۵/۳۱درصدازمعلمان درپاسخ به این سوال گزینه خیلی زیاد را اظهار نموده اند۵ /۳۸ درصد گزینه زیاد،۲/۱۸ درصدمتوسط، ۶/۷ درصد کم و۱/۴ درصد گزینه خیلی کم را درپاسخ به این سوال انتخاب نموده اند.این یافتهها حاکی ازآن است که بکارگیری روش تدریس فعال در کلاس درس با میزان مهارت معلم در بکارگیری این روش مربوط می شود
۴-۱-۲-۴-استفاده از فناوری جهت غنی سازی برنامه ریزی درسی
جدول ۴-۷: درصد و توزیع فراوانی نسبی گویه های استفاده از فناوری جهت غنیسازی برنامه ریزی درسی
خیلی کم
کم
متوسط
زیاد
خیلی زیاد
گویه ها
درصد
فراوانی
درصد
فراوانی
درصد
فراوانی
درصد
فراوانی
درصد
فراوانی
۹/۵
۲۰
۸/۶
۲۳
۲/۱۸
۶۲
۶/۳۷
۱۲۸
۵/۳۱
۱۰۷
استفادهازامکاناتآموزشیسمعیبصری مانند ویدئو پروژکتور در کلاس تا چه اندازه در کیفیتیادگیریدانشآموزموثر باشد
۱/۷
۲۴
۵/۸
۲۹
۹/۱۷
۶۱
۹/۳۵
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1401-04-13] [ 11:53:00 ب.ظ ]
|