۱.۳۱E+02

۱.۳۱E+02

۴.۴۱E+03

۸.۲۶۳۴

۵.۴۹۶۲

۱۵

۱۰

۵.۰۹

۴.۹۶

به منظور شناسایی پارامترهای سازه­ای و دینامیکی این سازه، بارگذاری هارمونیک جارویی با فرکانس ۲ تا ۱۳ در جهت مولفه انتقالی x، فرکانس ۲ تا ۱۲در جهت مولفه انتقالی y و فرکانس ۲ تا ۱۵ برای به تحریک درآوردن مولفه پیچشی حول محور قائم ( z) به طبقه اول سازه اعمال و به میزان ۱، ۲، ۳ و ۵ درصد نوفه به سیگنال­های ورودی و خروجی اندازه گیری شده در تمامی درجات آزادی اضافه شده است. نتایج شناسایی ماتریس­های مشخصه این سازه در شکل (۴-۱۱) نشان داده شده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

حساسیت روش شناسایی به میزان نوفه در شناسایی ماتریس­های مشخصه ۳ طبقه با نامنظمی پیچشی ۵% در طبقه سوم با بهره گرفتن از مقدار دقیق پاسخ­های فرکانسی
حساسیت روش شناسایی به میزان نوفه در شناسایی فرکانس­های ۳ طبقه با نامنظمی پیچشی ۵% در طبقه سوم با بهره گرفتن از مقدار دقیق پاسخ­های فرکانسی
درصد خطای شناسایی فرکانس­های مودی سازه ۳ طبقه با نامنظمی پیچشی ۵% در شکل (۴-۱۲) نشان داده شده است. بازه فرکانسی مورد استفاده (۱-۱۲ هرتز) دربرگیرنده تمامی فرکانس­های این سازه بوده و نتایج از دقت بالایی همراه بوده است. خطای شناسایی شکل­های مودی این سازه نیز در شکل (۴-۱۳) نشان داده شده است. همانند سازه سه طبقه منظم، خطا در شناسایی درایه­های انتقالی فرعی مودهای انتقالی، موجب افزایش خطای شناسایی شکل­های مودی انتقالی شده است. درصد خطاهای شناسایی و سایر خصوصیات دینامیکی این سازه در حالت استفاده از مقادیر دقیق فرکانسی و نوفه ۵% در جدول (۴-۴) به اختصار گزارش شده است.
حساسیت روش شناسایی به میزان نوفه در شناسایی شکل­های مودی ۳ طبقه با نامنظمی پیچشی ۵% در طبقه سوم با بهره گرفتن از مقدار دقیق پاسخ­های فرکانسی
برای حالت در دسترس نبودن پاسخ­های سرعت و جابحایی، فرکانس­های تحریک ورودی به ترتیب ۱-۱۸، ۱-۱۵ و ۱-۲۰ در امتداد درجات آزادی منطبق بر مرکز جرم طبقه اول نظر گرفته شده است. نتایج شناسایی ماتریس­های مشخصه در شکل (۴-۱۴) نشان داده شده است نتایج شناسایی ماتریس­های مشخصه در حالت استفاده از شبه پاسخ­های فرکانسی از دقت مناسبی برخوردار بوده است. خطا در تخمین شبه پاسخ­های فرکانسی در میرایی­های بالا را می­توان دلیل افزایش خطای این پارامترها را نسبت به حالت پاسخ­های دقیق دانست.
حساسیت روش شناسایی به میزان نوفه در شناسایی ماتریس­های مشخصه ۳ طبقه با نامنظمی پیچشی ۵% در طبقه سوم با بهره گرفتن از شبه پاسخ­های فرکانسی سرعت و جابجایی
درصد خطای شناسایی درایه­های قطری ماتریس­های مشخصه و درایه­های شکل­های مودی همراه پارامترهای دینامیکی سازه ۳ طبقه با نامنظمی پیچشی ۵% در حالت نوفه ۵% و استفاده از مقادیر دقیق پاسخ­های فرکانسی

Mode No

۱

۲

۳

۴

۵

۶

۷

۸

۹

Error(%)

Mass(%)

-۰.۰۱

۰.۰۴

۰.۰۵

۰.۰۳

۰.۰۲

۰.۱۳

-۰.۰۳

۰.۰۶

۰.۰۹

۰.۰۵

Damping(%)

-۰.۰۶

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...