منابع پایان نامه درباره :بررسی اثرات آمیخته بازاریابی سبز … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
تبلیغات دهان به دهان
تبلیغات دهان به دهان
جلیلوند و سمعیی(۲۰۱۲)
۱۶-۱۹
۴
ارزش ویژه برند
وفاداری برند
آکر(۱۹۹۱) چانک و لیو(۲۰۰۹)
مرادی و زارعی(۲۰۱۲)
۲۰-۲۴
۵
آگاهی برند
۲۵-۲۹
۵
تداعی برند
۳۰-۳۴
۵
کیفیت ادراک شده
۳۵-۳۹
۵
۳-۷ روایی آزمون
مفهوم اعتبار با این پرسش پاسخ میدهد که ابزار اندازه گیری تا چه حد خصیصه مورد نظر را میسنجد. بدون آگاهی از اعتبار ابزار اندازه گیری نمی توان به دقت داده های حاصل از آن اطمینان داشت. برای تعیین اعتبار پرسشنامه روشهای متعددی وجود دارد که یکی از این روشها اعتبار محتوا میباشد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
اعتبار محتوا نوعی اعتبار است که برای بررسی اجزای تشکیل دهنده یک ابزار اندازه گیری به کار برده می شود. اعتبار محتوا یک ابزار اندازه گیری به سؤالهای تشکیل دهندهای آن بستگی دارد. اگر سؤالهای پرسشنامه معرف ویژگیها و مهارت های ویژهای باشد که محقق قصد اندازه گیری آنها را داشته باشد، آزمون دارای اعتبار محتوا است. برای اطمینان از اعتبار محتوا، باید در موقع ساختن ابزار چنان عمل کرد که سؤالهای تشکیل دهنده ابزار اندازه گیری معرف قسمت های محتوای انتخاب شده باشد.
نوع دیگر اعتبار، اعتبار سازه میباشد. این نوع اعتبار نمایانگر آن است که ابزار اندازه گیری تا چه اندازه یک سازه یا خصیصهای را که مبنای نظری دارد، میسنجد. در این پژوهش، برای بررسی روایی محتوا، از پرسشنامه استاندارد و در نهایت از نظر اساتید و خبرگان نیز بهره گرفته شده است.
۳-۸ آزمون پایایی
قابلیت اعتماد(پایایی) یکی از ویژگیهای فنی ابزار اندازه گیری است. ضریب قابلیت اعتماد(ضریب پایایی) نشانگر آن است که تا چه اندازه ابزار اندازه گیری ویژگیهای با ثبات آزمودنی و یا ویژگیهای متغیر و موقتی آن را میسنجد. برای محاسبهی ضریب قابلیت اعتماد ابزار اندازه گیری شیوه های مختلفی به کار برده می شود. از آن جمله میتوان به روشهای زیر اشاره کرد:
الف) اجرای دوباره(روش بازآزمایی)
ب) روش موازی(همتا)
ج) روش تصنیف(دو نیمه کردن)
د) روش کودر- ریجاردسون
ز) روش آلفای کرونباخ(سرمد و دیگران، ۱۶۶:۱۳۸۳).
کسانی که برای تحلیل داده های خود از نرم افزار SPSS استفاده می کنند، میتوانند پایایی ابزار اندازه گیری خود را با روش”آلفای کرونباخ” محاسبه نمایند. این روش برای محاسبه هماهنگی درونی ابزار اندازه گیری از جمله پرسشنامه ها یا آزمونهای که خصیصه های مختلف را اندازه گیری می کنند بکار میرود. برای محاسبه ضریب آلفای کرونباخ ابتدا باید واریانس نمره های هر زیر مجموعه سؤالهای پرسشنامه(یا زیر آزمون) و واریانس کل را محاسبه کرد. که فرمول آن به شرح زیر است:
که در آن:
J= تعداد زیر مجموعه سؤالهای پرسشنامه یا آزمون
S2J= واریانس زیر آزمون J ام
S2 = واریانس کل آزمون
هر چه درصد بدست آمده به ۱۰۰% نزدیکتر باشد بیانگر قابلیت اعتماد بیشتر پرسشنامه است(سرمد و دیگران، ۶۹:۱۳۸۳). به طور کلی، اگر درصد بدست آمده بالاتر از ۷% باشد، میتوان گفت که پرسشنامه از قابلیت اعتماد قابل قبولی برخوردار است. میزان آلفای کرونباخ در این پژوهش بدست امده که نشان دهنده پایایی بالای پرسشنامه میباشد.
جدول(۳-۳) آلفای کرونباخ
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1401-04-14] [ 12:36:00 ق.ظ ]
|