مقطع کارشناسی ارشد : تبیین-رفتار-مصرف-کنندگان-حقوقی-در-حوزه-ی-خدمات-نوین-بانکی-براساس-مدل-پذیرش-فناوری- فایل ۶ – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
با توجه به نامحسوس بودن خدمات مشتریان هنگام خرید احساس ریسک بیشتری می کنند.
تصمیم گیری خرید خدمات مالی
مدلهای مختلف فرایند تصمیم گیری بوسیله علمای مختلف ارائه شده است. برای مثال مدل شبکه خرید فرایند تصمیم گیری را در هشت مرحله خلاصه نموده است. این هشت مرحله عبارتند از: شناخت مشکل، شرح نیاز عمومی، شرح مشخصات کالا، جستجو برای یافتن فروشنده، جمعآوری و بررسی پیشنهادها، انتخاب فروشنده، سفارش کالا، ارزیابی عملکرد. در مدل دیگری فرایند تصمیم گیری خریدار در سه مرحله خلاصه میشود این سه مرحله عبارتند از: جستجوی اطلاعات قبل از خرید، ارزیابی شقوق، ارزیابی بعد از خرید. در مدل دیگری فرایند تصمیم گیری در پنج مرحله مرتبط به هم تقسیم بندی می شود. این پنج مرحله عبارتند از: شناخت مشکل، جستجوی اطلاعات، ارزیابی راهکارها، تصمیم به خرید، ارزیابی بعد از خرید
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
ویژگی مشترک همه مدلهای سلسله مراتبی در آن است که همه آنها مدلهای پردازش اطلاعات و یا مدلهای AIDA میباشند. حروف کلمه ی AIDA مخفف کلمات : آگاهی، علاقه، تمایل و اقدام میباشد.
در واقع در فرایند تصمیم گیری، مصرف کننده در ابتدا از وجود کالا یا خدماتی آگاهی حاصل میکند، سپس با توجه به ویژگیهای کالا و توانایی آن در ارضاء نیاز مصرف کننده نسبت به مصرف آن علاقمند شده و در قدم سوم با توجه به مزیتهای عرضهکننده نسبت به رقبا، از خرید آن کالا یا خدمات از عرضهکننده خاصی تمایل پیدا کرده و در نهایت اقدام و تصمیم نهایی انجام خواهد شد. در واقع بعد از شناخت، مصرف کننده وقتی اقدام به خرید میکند که برای او مسلم شود که این محصول نسبت به محصولات مشابه در همان طبقه، تفاوتهایی دارد. (ناصحی فر, ۱۳۸۵)
با توجه به محوریت تحقیق که مشتریان حقوقی میباشد تلاشهایی در جهت شناسایی مدلهایی برای مصرف کنندگان حقوقی انجام گرفت که به نتیجه مناسبی نینجامید
خدمات بانکداری الکترونیک
از لحاظ تاریخی نخستین فناوریهای مبتنی بر سرویسهای شخصی را در حوزه مالی در دهه هفتاد مشاهده می شود. زمانی که در بانکها نخستین خودپردازها ATM نصب شده است. این امر در دهه ۸۰ با ارائه خدمات تلفن بانک تداوم یافته است. سپس در دهه ۹۰ با ورود اینترنت کانالهای توزیع خدمات بانکی بر مبنای عملکرد مبتنی بر وب توسعه یافت. در دهه اخیر فناوریهای همراه مانند موبایل بانک عملکرد بانک را مبتنی بر ارائهی خدمات همراه نموده اند. (مقیمی و کیماسی, ۱۳۹۰, ص. ۲۲۵)
در جدول ۲-۳ مهمترین دوره های تحول در نظام بانکداری قابل مشاهده می باشد. (صالح احمدی, ۱۳۹۰)
جدول۳ دوره های تحول در نظام بانکداری
دوره
زمان
ویژگی
اول:اتوماسیون پشت باجه
دهه ی ۱۹۶۰
با بهره گرفتن از یارانههای مرکزی، اطلاعات و اسناد کاغذی تولید شده در شعب، به صورت دستهای به مرکز ارسال و شبانه پردازش روی آنها انجام می شود. دراین دوره عملیات اتوماسیون تاثیری بر رفاه مشتریان بانکها و رقابت بین بانکها برجای نگذاشت
دوم اتوماسیون جلوی باجه
دهه ی ۱۹۷۰
شعبه در حضور مشتری ثبت الکترونیکی عملیات بانکی را انجام می دهد. انتقال اطلاعات به صورت موثر در بین شبکه های بزرگ یارانهای و ترمینالهای ورودی و خروجی به وجود آمد. هنوز تمامی کارها توسط کارمندان بانک و از طریق ورود اطلاعات و گردش حسابها به ترمینالها صورت میگرفت و فقط نیاز به استفاده انبوه اسناد کاغذی تا حدودی برطرف شد. نرم افزارهای بهکار گرفته شده در این دوره، کماکان غیر یکپارچه و جزیره ای بودند.
سوم:متصل کردن مشتریان به
حسابهایشان
دهه ی ۱۹۸۰
مشتری از طریق تلفن یا مراجعه به دستگاه خودپرداز و استفاده از کارت هوشمند یا کارت مغناطیسی یا کامپیوتر شخصی به حسابش دسترسی پیدا میکندو ضمن انجام عملیات دریافت و پرداخت، نقل و انتقال وجوه به صورت الکترونیکی انجام میدهد .در این دوره هنوز نیروی انسانی در ارائه خدمات موثر است و وظیفه ایجاد هماهنگی بین سیستمهای جزیرهای و نیازهای مختلف مشتریان را به عهده دارد.
چهارم:یکپارچه سازی سیستم ها و مرتبط کردن مشتری با تمامی عملیات بانکی
اواسط دهه ی ۱۹۹۰ تا کنون
کلیه عملیات بانکی، الکترونیکی انجام می شود. بانک و مشتریان میتوانند به طور منظم اطلاعات مورد نیازشان را کسب کنند لازمهی ورود به این مرحله امکانات و بسترهای مخابراتی و ارتباطی پیشرفته و مطمئن است. به منظور رسیدن به یکپارچگی و ساماندهی سیستمهای مکانیزهی بانکی، بانکها بر یکی از دو جهت زیر تاکید می کنند. تلاش برای استانداردسازی نرمافزاری و سختافزاری در سیستمهای کامپیوتری موجود و تلاش برای ایجاد سیستمهای یکپارچه صرف نظر از سیستمهای جزیرهای گذشته. در این دوره صرفهجویی واقعی در نیروی انسانی به وجود آمده و پول کاملا حالت الکترونیکی پیدا می کند.
تعاریفی از بانکداری الکترونیک
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1401-04-13] [ 11:43:00 ب.ظ ]
|