۱۲

لاستیک و پلاستیک

۲

۱۳

ماشین آلات دستگاه های برقی

۲

۱۴

ماشین آلات و تجهیزات

۵

۱۵

محصولات شیمیایی

۹

۱۶

محصولات غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر

۸

۱۷

مواد و محصولات دارویی

۱۷

جمع

۸۳

۳-۳ )فرضیات تحقیق

هر فرضیه یک حدس و احتمال زیرکانه است که برآمده از دانش یا تجربه می­باشد و برای حل یک مسئله یا پاسخ یک سوال از سوی پژوهشگر مطرح می­ شود و آن را می­توان به عنوان یک رابطه فرضی بین دو متغیر دانست که به صورت گزاره های قابل آزمون ارائه می­ شود (خاکی به نقل از سیکران، ۱۳۹۱، ۱۶۵). به عبارت دقیقتر، می­توان گفت فرضیه حدس و فرضی درباره روابط احتمالی بین دو متغیر است که مبتنی بر احتمال است نه یقین. فرضیه ها معمولاً بصورت جمله های خبری بیان می­شوند و در کل متغیری را به متغیر دیگر ربط می­ دهند. فرضیه را می­توان پاسخ موقت پژوهشگر به سوال یا مسئله ای علمی تلقی کرد ( خاکی به نقل از ساده،۱۳۹۱، ۱۶۶).

فرضیه ها بر اساس ماهیت مسئله تحقیق به شیوه های گوناگونی قابل تدوین هستند. هر یک از این حالات با روش ها و فنون آماری مناسب و ویژه ای باید آزمون شوند. شیوه­ کلی فرضیه سازی را در قالب جمله زیر می­توان ارائه کرد: هر قدر متغیر مستقل X بیشتر ( یا کمتر/ بزرگتر/ گسترده­تر) باشد، آنگاه متغیر وابسته Y بیشتر (یا کمتر/ بزرگتر/ گسترده­تر) خواهد بود. با این حال قالب های خرد و عملیاتی (آزمون پذیر) می­توانند شامل فرضیه سازی مقایسه ای، فرضیه های رابطه ای (همبستگی) و فرضیه های علّی باشد.این تحقیق نیز بر مبنای ماهیت مساله پژوهشی روش فرضیه سازی رابطه­ای را بر می­گزیند. در این شیوه از فرضیه سازی، پژوهشگر در پی آن است که رابطه و جهت همبستگی بین دو یا چند متغیر را مورد بررسی قرار دهد (خاکی،۱۳۸۴، ۱۶۷).
لذا داریم:
فرضیه اول: بین تفاوت های سود حسابداری و مالیاتی، و پایداری سود رابطه­ معنا­دار وجود دارد.
فرضیه دوم: بین تفاوت های سود حسابداری و مالیاتی و محتوای اطلاعاتی سود رابطه­ معنادار وجود دارد.

۳-۴ ) مدل و الگوهای تحقیق

مدل مفهومی پژوهش حاضر به شرح نگاره ۳-۳ می باشد. در این مطالعه برای پیاده سازی مدل مفهومی تحقیق و تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیات از دو الگوی رگرسیونی زیر بصورت داده‌های پانل[۵۷] استفاده خواهد شد.

نگاره ۳-۳) مدل مفهومی پژوهش

* تفاوت سود حسابداری و مالیاتی
پایداری سود

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...