۳۸۲.۰۱۱-.۹۷۵۹۰-۱٫۰۸۶۸-.۸۶۵۰
هدف برند۲٫۱۸۶۷-۱۳٫۳۶۴۳۸۲.۰۰۴-.۸۱۳۲۵-.۹۳۳۴-.۶۹۳۱تمایز برند۱٫۹۲۷۷-۱۹٫۳۶۰۳۸۰.۰۰۲-۱٫۰۷۲۲۹-۱٫۱۸۱۶-.۹۶۲۹ارائه برند۳٫۴۶۳۹۹٫۵۰۱۳۸۱.۰۰۰.۴۶۳۸۶.۳۶۷۵.۵۶۰۲
مطابق با جدول فوق، مقدار سطح معنی‌داری تمامی ابعاد شاخص هویت برند برابر با ۰٫۰۰ و کمتر از ۰٫۰۵ می‌باشد، ‌بنابرین‏ در سطح اطمینان ۹۵% فرض صفر برای این تمام ابعاد رد می‌شود. بدین معنی که میانگین این ابعاد برابر با حد متوسط (۳) نمی‌باشد. همچنین با بررسی مقادیر میانگین ابعاد این شاخص مقادیر میانگین این ابعاد، به جز بعد ارائه برند ،کمتر از حد متوسط است.


۴-۴آزمون نرمال بودن داده ها


با توجه به اینکه سطح سنجش متغیرهای تحقیق از نوع رابطه ایی است، لذا در این بخش از آمار ناپارامتریک و آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن برای سنجش فرضیه اصلی و فرضیه های فرعی استفاده شده است.

جدول ۴-۴ بررسی نرمال بودن داده ها











متغیرها

کولموگروف اسمیرنوف

مقدار معنی داری

آمیخته بازاریابی خدمات

۱٫۰۶۳

۰٫۲۰۸

هویت برند

۱٫۰۸۰

۰٫۱۹۴

در انجام روش های آماری:

نرمال بودن داده ها به خصوص متغیر وابسته از اهمیت خاصی برخوردار است. پس لازم است که با آزمون های آماری مناسب نسبت ‌به این امر اقدام نموده و از این بابت مطمئن شویم لذا با بهره گرفتن از آزمون کلموگراف – اسمیرینف در رابظه با نرمال بودن توزیع داده ها اظهار نظر خواهیم نمود. نتایج حاصل از بررسی ها نشان می‌دهد که توزیع متغیرهای تحقیق در سطح قابل قبولی (۹۵ درصد اطمینان) نرمال می‌باشند. در آزمون کولموگروف – اسمیرنف فرض صفری را که آزمون خواهیم کرد آن است که توزیع مشاهدات ، توزیع مشخصی (با پارامتر معینی) است که با توزیع خاص همخوانی دارد.

با توجه به نتیجه آزمون هر متغیری که سطح معنی داری آن بیشتر از ۵ درصد باشد فرض نرمال بودن آن پذیرفته می شود، ولی اگر کمتر از ۵ درصد باشد فرض صفر یعنی ادعای نرمال بودن توزیع متغیر پذیرفته نمی شود. اکنون با توجه به توضیحات بالا و خروجی آزمون نتیجه می گیریم تمامی متغیرها به علت بزرگ بودن سطح معنی داری از ۵ درصد دارای توزیع نرمال می‌باشند.

۴-۵ آزمون فرضیات پژوهش:


۴-۵-۱فرضیه اصلی :

بین آمیخته بازاریابی و هویت برند در مشتریان بانک صادرات یزد رابطه معنا دار وجود دارد.

جدول۴-۵ : تعیین همبستگی بین آمیخته بازاریابی و هویت برند









هویت برند

متغیر

۶۱۲/۰

همبستگی

آمیخته بازاریابی

۰۳۵/۰

p.value

در جدول فوق میزان همبستگی بین آمیخته بازاریابی و هویت برند سنجیده شده است که با توجه به میزان p.value ارتباط معناداری بین متغیرها وجود دارد. ‌بنابرین‏ فرضیه اصلی تأیید می شود.

۴-۵-۲ مفروضات فرعی پژوهش:


فرضیه ۱: قیمت خدمات بر ابعاد هویت برند رابطه معنا دار دارد.

جدول۴-۶ : تعیین همبستگی بین شواهد فیزیکی شعبه و ابعاد هویت برند






























شواهد فیزیکی شعبه

متغیر

۶۶۸/۰

همبستگی

آگاهی برند

۰۰۵/۰

p.value

۵۹۷/۰

همبستگی

هدف برند

۰۱۴/۰

p.value

۶۴۲/۰

همبستگی

تمایز برند

۰۰۸/۰

p.value

۳۲۸/۰

همبستگی

ارائه برند

۰۲۵/۰

p.value

در جدول فوق میزان همبستگی بین ابعاد هویت برند و شواهد فیزیکی شعبه سنجیده شده است که با توجه به میزان p.value ارتباط معناداری بین این ابعاد وجود دارد. ‌بنابرین‏ فرضیه مورد تأیید می‌باشد.

فرضیه ۲: خدمات بر ( هویت برند) رابطه معنا داری دارد

جدول۴-۷ : تعیین همبستگی بین خدماتبانکی و ابعاد هویت برند






























خدمات بانکی

متغیر

۵۹۳/۰

همبستگی

آگاهی برند

۰۰۰/۰

p.value

۳۷۸/۰

همبستگی

هدف برند

۱۳۲/۰

p.value

۵۴۶/۰

همبستگی

تمایز برند

۰۰۰/۰

p.value

۵۴۹/۰

همبستگی

ارائه برند

۰۱۰/۰

p.value

در جدول فوق میزان همبستگی بین خدمات بانکی و ابعاد هویت برند سنجیده شده است که با توجه به میزان p.value ارتباط معناداری بین تمام ابعاد به جز هدف برند با خدمات وجود دارد.

فرضیه ۳: رفتار کارکنان شعبه بر ( هویت برند) رابطه معنا داری دارد

جدول۴-۸ : تعیین همبستگی بین رفتار کارکنان شعبه و ابعاد هویت برند






























رفتار کارکنان شعبه

متغیر

۵۲۶/۰

همبستگی

آگاهی برند

۰۰۴/۰

p.value

۵۴۶/۰

همبستگی

هدف برند

۰۰۰/۰

p.value

۵۲۶/۰

همبستگی

تمایز برند

۰۰۴/۰

p.value

۲۶۶/۰

همبستگی

ارائه برند

۰۶۷/۰

p.value

در جدول فوق میزان همبستگی بین رفتار کارکنان شعبه و ابعاد هویت برند سنجیده شده است که با توجه به میزان p.value ارتباط معناداری بین تمام ابعاد به جز ارائه برند و ترفیع(p=067) ارتباط معنادار وجود دارد.

فرضیه ۴: دسترسی به شعبه خدمات بر ( هویت برند) رابطه معنا داری دارد

جدول۴-۹ : تعیین همبستگی بین دسترسی به شعبه بر ابعاد هویت برند






























دسترسی به شعبه

متغیر

۳۲۸/۰

همبستگی

آگاهی برند

۰۲۳/۰

p.value

۵۴۳/۰

همبستگی

هدف برند

۰۰۲/۰

p.value

۴۶۸/۰

همبستگی

تمایز برند

۰۰۱/۰

p.value

۶۳۴/۰

همبستگی

ارائه برند

۰۰۰/۰

p.value

در جدول فوق میزان همبستگی بین دسترسی به شعبه و ابعاد هویت برند سنجیده شده است که با توجه به میزان p.value ارتباط معناداری بین دو بعد وجود دارد. ‌بنابرین‏ فرضیه مورد تأیید است.

    1. Brakus ↑

    1. Kostelijk ↑

    1. Hoffman ↑

    1. Martinz ↑

    1. Andreas ↑

    1. Caroll ↑

    1. Samee ↑

    1. Thomson ↑

    1. Raj ↑

    1. marketing research ↑

    1. Abbasi Nejad ↑

    1. Atilgan ↑

    1. Boo ↑

    1. Rios ↑

    1. Taylor ↑

    1. Barile ↑

    1. Lack of ownership ↑

    1. Edvardsson ↑

    1. Inseparability ↑

    1. Kristensson ↑

    1. Heterogeneity ↑

    1. Gustafsson ↑

    1. Perishibility ↑

    1. Gebauer ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...