خودمدیریتی

*۳/۰-

*۴۳/۰-

*۲۷/۰-

۱۱/۰-

*۳/۰-

*۴۱/۰-

هوشیاری اجتماعی

*۱۵/۰-

*۲۹/۰-

*۱۳/۰-

*۱۶/۰-

*۲/۰-

*۲۵/۰-

مهارت اجتماعی

*۲۱/۰-

*۳/۰-

*۱۳/۰-

*۱۷/۰-

*۲۴/۰-

*۲۹/۰-

هوش هیجانی

*۲۹/۰-

*۴/۰-

*۲۳/۰-

*۱۹/۰-

*۳/۰-

*۳۹/۰-

*معنا دار در سطح ۰۵/۰
براساس جدول ۳-۲۹، ضریب همبستگی پیرسون بین نمره‌‌های مؤلّفه “خودآگاهی” و تمامی مؤلّفه‌‌های ایجاد کننده اضطراب کتابخانه‌ای (عوامل ناشی از تعامل با کتابداران، عوامل عاطفی، نداشتن احساس راحتی در کتابخانه، نداشتن مهارت‌های کتابخانه‌ای، عوامل مکانیکی) معنادار می‌‌باشد (۰۵/۰P value>) و ارتباطی معکوس و معنادار بین این مؤلّفه‌‌ها برقرار است؛ این ارتباط بین مؤلّفه‌ “خودآگاهی” و “عوامل عاطفی” قوی‌تر (۳/۰- r =) و بین مؤلّفه “خودآگاهی” و مؤلّفه “نداشتن مهارت‌های کتابخانه‌ای” (۱۴/۰- r =) ضعیف‌تر می‌باشد. اما ضریب همبستگی پیرسون بین نمره‌‌های مؤلّفه “خودانگیزی” و هیچ‌کدام از مؤلّفه‌‌های ایجاد کننده اضطراب کتابخانه‌ای در سطح معنادار نمی‌‌باشد (۰۵/۰P value>). ضریب همبستگی پیرسون بین نمره‌‌های مؤلّفه “خودمدیریتی” و مؤلّفه‌‌های “عوامل ناشی از تعامل با کتابداران”، “عوامل عاطفی”، “نداشتن احساس راحتی در کتابخانه”، “عوامل مکانیکی” معنادار می‌‌باشد (۰۵/۰P value>) و ارتباطی معکوس و معنادار بین این مؤلّفه‌‌ها برقرار است اما ارتباط بین مؤلّفه “خودمدیریتی” و مؤلّفه “نداشتن مهارت‌های کتابخانه‌ای” معنادار نمی‌باشد؛ این ارتباط بین مؤلّفه “خودمدیریتی” و “عوامل عاطفی” قوی‌تر (۴۳/۰- r =) و بین مؤلّفه “خودمدیریتی” و مؤلّفه “عوامل مکانیکی” (۳۰۳/۰- r =) ضعیف‌تر می‌باشد. ضریب همبستگی پیرسون بین نمره‌‌های مؤلّفه “هوشیاری اجتماعی” و مؤلّفه‌‌های ایجاد کننده اضطراب کتابخانه‌ای معنادار می‌‌باشد (۰۵/۰P value>) و ارتباطی معکوس و معنادار بین این مؤلّفه‌‌ها برقرار است؛ این ارتباط بین مؤلّفه “هوشیاری اجتماعی” و “عوامل عاطفی” قوی‌تر (۲۹/۰- r =) و بین مؤلّفه “هوشیاری اجتماعی” و مؤلّفه “نداشتن احساس راحتی در کتابخانه” (۱۳/۰- r =) ضعیف‌تر می‌باشد. همچنین ضریب همبستگی پیرسون بین نمره‌‌های مؤلّفه “مهارت اجتماعی” و مؤلّفه‌‌های ایجاد کننده اضطراب کتابخانه‌ای معنادار می‌‌باشد (۰۵/۰P value>) و ارتباطی معکوس و معنادار بین این مؤلّفه‌‌ها برقرار است؛ این ارتباط بین مؤلّفه “مهارت اجتماعی” و “عوامل عاطفی” قوی‌تر (۳/۰- r =) و بین مؤلّفه “مهارت اجتماعی” و مؤلّفه “نداشتن احساس راحتی در کتابخانه” (۱۳/۰- r =) ضعیف‌تر می‌باشد؛ به عبارتی دیگر از بین مؤلّفه‌های هوش هیجانی فقط در مؤلّفه “خودانگیزی” بین هوش هیجانی و اضطراب کتابخانه‌ای ارتباطی وجود ندارد.
ضریب همبستگی پیرسون بین هوش هیجانی با مؤلّفه‌‌های ایجاد کننده اضطراب کتابخانه‌ای معنادار بوده (۰۵/۰P value>) و ارتباطی معکوس بین هوش هیجانی و این مؤلّفه‌‌ها برقرار می‌‌باشد؛ این ارتباط بین هوش هیجانی و “عوامل عاطفی” قوی‌تر (۴/۰- r =) و بین هوش هیجانی و مؤلّفه “نداشتن مهارت‌های کتابخانه‌ای” (۱۹/۰- r =) ضعیف‌تر می‌باشد؛ به عبارتی دیگر، هوش هیجانی دانشجویان این دو دانشگاه از بین مؤلّفه‌های اضطراب کتابخانه‌ای بر مؤلّفه “عوامل عاطفی” تأثیر بیشتری دارد.
همچنین بین تمام مؤلّفه‌‌های هوش هیجانی (به جز مؤلّفه “خود انگیزی”) و نمره کلی هوش هیجانی با نمره کلی اضطراب کتابخانه‌ای رابطه معکوس و معناداری برقرار است (۳۹/۰- r =)؛ به عبارتی دیگر، افزایش سطح هوش هیجانی کاهش اضطراب کتابخانه‌ای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را به دنبال دارد.
برای تعیین تأثیر هر یک از مؤلّفه‌‌های هوش هیجانی بر اضطراب کتابخانه‌‌ای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، مؤلّفه‌‌های هوش هیجانی به عنوان متغیّرهای پیش‌‌بینی و اضطراب کتابخانه‌‌ای به عنوان متغیّر ملاک، در آزمون رگرسیون خطی تحلیل شدند.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

جدول ۳-۳۰.خلاصه مشخصه‌ های آماری رگرسیون تأثیر مؤلّفه‌‌های هوش هیجانی بر اضطراب کتابخانه‌ای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

مؤلّفه‌‌ها

شاخص

R2

β

T

سطح معناداری

خودآگاهی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...