بررسی-تاثیر-قابلیت-بازاریابی-روی-عملکرد-بنگاه-های-کوچک-و-متوسط-صادرکننده-فرش- فایل ۲۴ – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
شاخص RMR یا RMSR
معیار میانگین اختلاف بین داده ها و ماتریس کوواریانس – واریانس ضمنی RMSR است. این معیار هرچقدر که کوچکتر باشد، برای تناسب مدل با داده ها بهتر است (زیرا ۵ درصد بسیار عالی، زیر ۸ درصد مناسب و بالای ۹ درصد نامناسب است).
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
آزمون کای اسکوئر
از شاخص مجذور کای اغلب به عنوان شاخص موفقیت نام برده می شود. این شاخص به سادگی نشان میدهد که آیا بیان مدل ساختار روابط میان متغیرهای مشاهده شده را توصیف می کند یا خیر
فصل چهارم :
تحلیل آماری
۴-۱٫ مقدمه
در این فصل به تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته می شود. تجزیه و تحلیل دادهها[۹۵] فرآیندی چند مرحلهای است که طی آن دادههایی که از طریق به کارگیری ابزارهای جمع آوری در نمونه (جامعه) آماری فراهم آمدهاند، خلاصه، کد بندی، دسته بندی و در نهایت پردازش میشوند تا زمینه برقراری انواع تحلیلها و ارتباطها بین این دادهها به منظور آزمون فرضیه ها فراهم آید.
تجزیه و تحلیل درست و علمی دادههای پژوهش جزجدایی ناپذیر انجام پژوهشهای علمی قلمداد میشود. چه بسا پژوهشهای بسیاری که علیرغم در اختیار داشتن دادههای درست، به خاطر تشخیص و اجرای نادرست آماری، یافتههایشان از خطای بالا و قابلیت اتکای پایینی برخوردار است (حبیب پور و صفری، ۱۳۸۸، ص ۱۳). البته تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش به تنهایی برای یافتن جواب پرسشهای پژوهش کافی نیست، بلکه تعبیر و تفسیر[۹۶] این دادهها نیز لازم است .
به طور کلی تحلیل آماری دادهها به عنوان بخشی از روش شناسی علمی دو هدف اساسی دارد؛
-
- ۱. توصیف شواهد تجربی که از راه مشاهده یا آزمایش درباره موضوع مورد پژوهش گردآوری میشود.
-
- ۲. تفسیر نتایج توصیفی به منظور ارزشیابی فرضیههای پژوهش (هومن، ۱۳۸۹، ص ۳۲۷) .
به طور معمول آمار تحلیلی به صورت آمار توصیفی و استنباطی مطرح می گردد. موضوع آمار توصیفی بیان دقیق، نظام مند و کامل دادههای تجربی و نتایج عینی پژوهش و موضوع آمار استنباطی تبیین نتایج توصیفی، تفسیر و تعیین میزان اهمیت آن ها است (هومن، ۱۳۸۹، ص ۳۱۶) . با توجه به مطالب مذکور در این مرحله از پژوهش برآنیم که دادههای جمع آوری شده را تجزیه و تحلیل کرده تا به کمک نتایج حاصله وضعیت فرضیههای پژوهش _که گزاره های احتمالی و غیر قطعی بودند_ معین شود. در این فصل برای تجزیه و تحلیل دادههای جمع آوری شده ابتدا آمار توصیفی مورد استفاده قرار میگیرد که به بررسی متغیرهای جمعیت شناختی تحقیق مانند اندازه شرکت، سمت شغلی، سابقه کاری و سابقه صادرات به کشورهای مختلف، در قالب جداول و نمودارها میپردازد. سپس آمار استنباطی برای آزمون فرضیهها و دستیابی به نتایج تحقیق مورد استفاده قرار میگیرد. لازم به ذکر است برای تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش از نرم افزارهای آماری ۲۰ AMOSو ۲۰SPSS استفاده شده است.
۴-۲٫ آمار توصیفی متغیر های جمعیت شناختی مصرف کنندگان
به منظور شناخت بهتر ماهیت جامعه ای که در پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است و آشنایی بیشتر با متغیرهای پژوهش، قبل از تجزیه و تحلیل دادههای آماری لازم است این دادهها توصیف شوند. توصیف آماری دادهها گامی در جهت تشخیص الگوی حاکم بر آنها و پایهای برای تبیین روابط بین متغیرهایی است که در پژوهش به کار می رود.
با استناد به نتایج حاصل از بخش جمعیت شناختی پرسشنامه، اطلاعات نمونه آماری به طور خلاصه در قالب جداول و نمودارهای زیر ارائه می گردد.
۴-۲-۱٫ اندازه شرکت
در این بخش اندازه شرکت پاسخ دهندگان مورد بررسی قرار می گیرد و همان طور که نتایج نشان می دهد ۳۵٫۸% پاسخ دهنده ها شامل شرکت ها و بنگاه های کوچک می باشند (یعنی تعداد کارکنان آنها بین ۲۰ تا ۹۹ نفر می باشد) و بیشتر آن ها یعنی ۶۴٫۲% ، شرکت ها و بنگاه های متوسط می باشند (تعداد کارکنانشان بین ۱۰۰ تا ۴۹۹ نفر می باشد).
جدول ۱-۴٫ اندازه شرکت
متغیر فراوانی درصد درصد ارزش درصد فراوانی تجمعی بنگاه های کوچک ۴۳ ۳۵٫۸ ۳۵٫۸ ۳۵٫۸ بنگاه های متوسط ۷۷ ۶۴٫۲ ۶۴٫۲ ۰٫۱۰۰ جمع ۱۲۰ ۰٫۱۰۰ ۰٫۱۰۰
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1401-04-13] [ 11:17:00 ب.ظ ]
|